افزایش نرخ اشتراک در وبینار حرفه ای

4+1 نکته ضروری برای همه برگزارکنندگان وبینار؛ حتی شما دوست عزیز وبلاگ ایسمینار

اما کسانی که با استراتژی صحیح وارد فرایند وبینار مارکتینگ می‌شوند، بهتر است نرم افزار  CRMرا به عنوان بهترین ابزار جهت مدیریت رابطه با مخاطبان‌شان مورد استفاده قرار دهند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای که در ادامه آمده را مطالعه کنید تا با مزیت‌های آن برای حفظ تعامل با مخاطبان آشنا شوید. وبینار مارکتینگ یکی از جدیدترین متدهای دیجیتال مارکتینگ است که امروزه در کشور ما نیز استقبال زیادی از آن می‌شود. بسیاری از مدیران کسب و کار متوجه پتانسیل آن شده‌اند و در تلاش هستند که راه‌های افزایش فروش با وبینار را یاد بگیرند. پوستر وبینار شما مهمترین عاملی است که کاربران با آن در ارتباط می‌آیند. همچنین، استفاده از تصویر واضح و جذاب مدرس، کمک می‌کند تا کاربران به‌طور ناخودآگاه به وبینار شما جذب شوند.

دوره آموزشی زیر در 6 ساعت و با سرفصل اصلی زیر، تمام دانش مورد نیاز شما را از اصول فن بیان به شما آموزش می‌دهد. برای مشاهده توضیحات و سرفصل کامل، می‌توانید به سایت فرادرس مراجعه کنید. پس از زحمت بسیار و صرف هزینه و زمان برای برگزاری یک وبینار موفق، برخی اشتباهات ممکن است منجر به هدر رفتن زحمات شما شود. ما در این بخش به سه نکته طلایی اشاره خواهیم کرد که شما بایستی از آنها اجتناب کنید. استفاده از ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ نیز می‌تواند مؤثر باشد. شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام و لینکدین از جمله مشهورترین شبکه‌های مورد استفاده ایرانی‌­ها هستند.

وبینار یک فرصت بسیار عالی برای افرد و کسب‌وکارهایی است که ارزش افزوده‌ای به مشتریان خود ارائه می‌کنند تا به معرفی کالا و خدمات خود بپردازند. هزینه برگزاری وبینار متغییر است اما به سبب مزایای فراونی که دارد اغلب کسب‌وکارها از آن استفاده می‌کنند. برای دستیابی به این هدف باید وبیناری برگزار کنید که کیفیت خوبی داشته باشد و مخاطب به راحتی بتواند در آن حضور یابد. در این مطلب ویدومیت بررسی می‌کنیم هزینه برگزاری یک وبینار خوب به چه عواملی بستگی دارد. اگر وبینار را به اندازه کافی نمی‌شناسید، می‌توانید با مطالعه مطلب وبینار چیست اطلاعات کاملی در مورد این موضوع به‌دست آورید. بسیاری از افراد در وبینارها به صورت مستقیم به فروش محصولات خود می‌پردازند که کار بسیار اشتباهی است و بیشتر مشتریان شما را فراری می‌دهد.

برای ایجاد وبینار می‌توانید مراحل زیرا را قدم به قدم دنبال کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. Lightning talks یا اصطلاحا سخنرانی های برق آسا، یک ارائه کوتاه است که معمولاً حدود پنج تا ده دقیقه طول می کشد. این زمان متراکم، به یک کارآفرین اجازه می دهد تا فقط یک مرور کوتاه از یک موضوع ارائه دهد. با عضویت در سرویس های زی لایسنس میتوانید از تمامی این مزیت ها بهره مند شوید. شما می‌توانید به‌صورت رایگان از خدمات «خرد جمعی» ما استفاده کنید.

اولین قدم برای ارائه یک وبینار موفق، انتخاب موضوع جذاب است؛ موضوعی که بیشترین طیف نیازهای مخاطبان شما را در بر بگیرد. به طور مثال اگر مخاطبان شما عمدتاً افراد علاقه‌مند به ورزش هستند، انتخاب موضوعی ورزشی جذابیت بیشتری نسبت به یک موضوع فنی خواهد داشت. اینکه چه موضوعی انتخاب کنید، کاملاً به شناخت شما از پرسونای مخاطبان و مشتریان شما برمی‌­گردد. هر چه ویژگی و خصوصیات بیشتری از مخاطبان خود بدانید، در انتخاب موضوع موفق‌­تر عمل خواهید کرد. البته به این نکته توجه کنید که موضوع انتخابی باید شفاف و غیر مبهم باشد.

با توجه به این رقم بالا، به نظر می‌رسد که مشتریان دیدن اینگونه مطالب را سرگرم کننده‌تر می‌دانند. اما رسیدن به درصد بالایی از مخاطب هدف دغدغه بزرگی در دنیای رقابت محسوب می‌شود. هر شخص منحصر به فرد است و علایق مختلفی دارد بنابراین  شما به عنوان یک میزبان باید کاملا با استراتژی مناسب وارد عمل شوید. مطبوعات، بسته به امکانات و مخاطبان شما، می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای اطلاع‌رسانی باشد. بسیاری از مخاطبان بالقوه‌ی شما هنوز مخاطب مطبوعات و رسانه‌های رسمی و سنتی هستند.

فرقی نمی‌کند وبینارتان پولی است یا رایگان، اگر بخواهید در ایسمینار وبیناری برگزار کنید، هزینه‌هایی به عهده شما است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد هزینه برگزاری وبینار در ایسمینار با شما صحبت کنیم. مخاطبان شما باید بدانند که مطالبی که برای آن‌ها ارائه می‌دهید، مربوط به کسب و کار شما است. فرض کنید شما نویسنده کتابی در زمینه روانشناسی هستید و وبیناری در خصوص «حل تعارض با همسر» برگزار کرده‌اید. خوب است که در خلال صحبت‌هایتان به این نکته اشاره کنید که در خصوص موضوع وبینار کتابی هم نوشته‌اید و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر آن را تهیه نمایند. به طور کلی انتخاب زمان و روز مناسب کاملاً به شرایط مخاطبان مد نظر شما بستگی خواهد داشت و با انتخاب درست می‌­توانید بیشترین بازدهی را داشته باشید.

در صورت تمایل می‌توانید از بسته‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات ایسمینار نیز استفاده کنید. ایمیل یکی از ابزارهای موثر برای تبلیغ وبینار است خصوصا زمانی که مخاطبان شما در فهرست ایمیل‌های شما قرار دارند. ایمیل مارکتینگ می‌تواند به شما کمک کند تا به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را برای ثبت‌نام در وبینار ترغیب کنید. اتصال اینترنت یکی از مهم‌ترین عواملی محسوب می‌شود که بر کیفیت وبینار تاثیر می‌گذارد. برای برگزاری وبیناری بدون تاخیر یا قطع و وصل شدن، داشتن اینترنت پرسرعت ضروری است.

شما می‌توانید با پرداخت دلاری، وبینار خود را از طریق ادوبی کانکت برگزار نمایید. وبسایت فارسی آن با دامنه .IR نیز در حال ارائه خدمات در ایران است. از همین رو از طریق این سایت نیز می‌توان با پرداخت ریالی از این خدمات استفاده نمود. از  طریق اشتراک گذاری فیلم وبینار خود در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید آن را به فروش برسانید. پلتفرم‌ها معمولا هزینه زیادی برای برگزاری رویدادهای رایگان دریافت نمی‌کنند، به همین دلیل شما با دغدغه کمتری می‌توانید وبینار خود را برگزار کنند.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی وبینارها بیش از سایرین موفق هستند؟ پاسخ این سوال در انتخاب صحیح پلتفرم نهفته است. اولین نیاز برای برگزاری وبینار داشتن یک کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ است. این دستگاه باید قادر به پشتیبانی از نرم‌افزارهای وبینار و همچنین اجرای آن‌ها بدون هیچ مشکلی باشد. قدرت پردازش بالا و حافظه مناسب از ویژگی‌هایی هستند که باید در انتخاب این دستگاه‌ها در نظر گرفته شوند تا بتوانید به‌راحتی محتوای وبینار را بدون تاخیر یا اختلال ارائه دهید. بهتر است بعد از برگزاری وبینار بازخورد مخاطبین را نسبت به آن جذب کنید تا بدانید برای وبینارهای بعدی از چه محتوا و پاورپوینت‌هایی استفاده کنید.

در نیازسنجی شما نیازهای مخاطبان و نیازهای موجود در فضایی را که در آن فعالیت می‌کنید شناسایی می‌کنید و به آن‌ها اولویت می‌دهید. اولویت‌دهی‌ شما هم باید براساس معیارهای مختلفی باشد که در طی شناسایی نیازها آن‌ها را پیدا کرده‌اید. پس از انجام این کار شما به‌طور حدودی به موضوع‌ها و عنوان‌های وبینارتان دست می‌یابید. این آشنایی نباید طوری باشد که آن مخاطب پس بزند، بلکه به شیوه‌ای قانعش کنید که مطمئن شود آن محصول در راستای خدمات شما است. در واقع او تا الان چیزهای مهمی از شما یاد گرفته و حالا قرار است با محصولی آشنا شود که به او کمک می‌کند از آن دانسته‌ها بهره ببرد و این محصول، توسط خود شما هم به فروش می‌رسد.

ما تمامی نیازهای شما برای مدیریت یک کسب و کار خدمات محور را در قالب یک پلتفرم یک‌پارچه، برطرف می‌کنیم و به شما در جذب و نگهداشت مشتری و تبلیغات هدفمند کمک می‌کنیم. توصیه غالب این است که وبینارهای تجاری و مرتبط با کسب‌وکار را به صورت رایگان برگزار کنید. هنگامی که از مردم می‌خواهید وقت ارزشمند خود را برای شرکت در وبینار شما صرف کنند، آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید ایجاد یک مانع پولی است. صفحه ثبت نام وبینار فرصتی برای جذب سرنخ است و شما باید تا آنجا که امکان دارد افراد بیشتری را به لیست خود اضافه کنید. با این حال اگر به فکر کسب درآمد ازطریق برگزاری وبینار هستید، نوع خاصی از وبینارها است که می‌توانید برگزار کنید.

صفحه ثبت نام در وبینار شما می تواند نرخ ثبت نام شما را تغییر دهد یا کاهش دهد. مطمئن شوید که برای انتقال ارزش کامل حضور در وبینار شما بهینه شده است. بنابراین، بر اساس منطقه زمانی مشتریان بالقوه خود، تبلیغات را در اوایل روز برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات به‌روز است و تصویر واقعی مدرس نمایش داده می‌شود تا اعتماد کاربران را جلب کند. ابتدا باید مخاطب را به طور موثری ترغیب کنید تا بر روی لینک وبینار شما کلیک کند و وارد صفحه وبینار شود.۲.

برای مثال شما قصد فروش مجموعه‌ای از کتاب‌های زبان انگلیسی را دارید. برگزاری وبینار به شما این امکان را می‌دهد که به تعداد بیشتری از مخاطبان در سراسر کشور دسترسی داشته باشید. همچنین دیگر احتیاجی نیست برای برگزاری یک دوره، چند ساعت رانندگی کنید و سر کلاس حاضر شوید. برگزاری یک وبینار به میزان قابل توجهی در هزینه‌های برگزاری رویداد صرفه جویی خواهد کرد. حقیقت این است که در برخی از تخصص‌ها و رشته‌های خاص مثل برنامه نویسی که مخاطب آن متخصصان کامپیوتر هستند و با اینترنت و آموزش آنلاین به خوبی آشنایی دارند برگزاری وبینار و جذب مخاطب بسیار ساده است.

این متن راهنمایی می‌کند که چگونه یک وبینار موفق برگزار شود، از انتخاب موضوع و تبلیغات تا ارائه محتوا و جذب مخاطبان. به مخاطبان حاضر در وبینار، احساس خاص بودن بدهید و به خاطر زمانی که با شما گذرانده‌اند به آن‌ها پاداش دهید. این پاداش می‌تواند کدهای تخفیف، پیشنهاد فروش محدود محصول یا خدمات جدید و … باشد. به خاطر داشته باشید که این پاداش، باید حتماً با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد تا مخاطب را به تعامل دوباره با شما ترغیب کند. به عنوان مثال، اهداء یک گوشی موبایل یا کارت تخفیف از فروشگاه‌های دیگر که به برند شما هیچ ربطی ندارد، به هیچ عنوان مخاطب را به تعامل دوباره با شما دعوت نمی‌کند. برای اینکه مخاطبان پس از اتمام وبینار شما را فراموش نکنند، می­‌بایست به آن‌ها دلیلی برای بازگشت بدهید.

در حال حاضر تعداد شرکت کنندگان هم‌زمان یک وبینار به دلیلی پهنای باندی که نیاز دارند، مهم‌ترین معیار محاسبه هزینه استفاده از نرم افزار هستند. مهم‌ترین هزینه‌ بخش سخت افزاری مربوط به تهیه لپ تاپی است که به کمک آن بتوانید فایل‌های وبینار را آماده کرده و ارائه دهید. شما به یک لپ تاپ نیاز دارید که قبل، حین و پس از برگزاری وبینار بتوانید از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که لایسنس گذاری به شما کمک می‌کند تا ارزش مالی محصولات خود را حفظ کنید و از نسخه‌های غیرقانونی و استفاده‌های ناقض حقوق مالکیت محافظت کنید. این به کسب و کارها کمک می‌کند تا به درآمد پایدارتر و پشتیبانی بهتر از محصولاتشان دست یابند.

ما تضمین می‌کنیم که همه‌ی مخاطبان به راحتی مطالب و مفاهیم مطرح شده در وبینار را خواهند فهمید. افراد حرفه‌ای برای انجام هر کاری در کسب‌وکارشان ابتدا هزینه آن را تخمین می‌زنند تا با سود احتمالی حاصل از آن کار بسنجند که آیا این کار به‌صرفه است یا نه! بیشتر انسانها مودالیتی دیداری وشنیداری دارند به ویژه اگر مخاطبان وبینار باشند! استفاده از ویدئو معرفی و تصویر در صفحه وبینار شما باعث می شود تا بازدیدکنندگان به سرعت از صفحه خارج نشوند و با وبینار شما ارتباط بیشتری برقرار کنند و راحت‌تر به شما اعتماد کنند. ۳- پیش از ارسال ایمیل جامعه هدف تان را انتخاب و بر اساس آن ایمیل را ارسال کنید.

رسمی‌بودن ویژگی مهم این رسانه‌هاست و بر برندینگ و آشناسازی (Awareness) شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. فراموش نکنید که برای نظرسنجی از راه‌های ارتباطی با مخاطبان که آن‌ها را در مرحله‌ی قبل شناسایی و دسته‌بندی کرده‌اید استفاده کنید. فراموش نکنید که نه شما اولین فردی هستید که وبینار برگزار می‌کنید و نه ترک کردن این جلسه آنلاین برای مخاطبان‌تان کار سختی است. پس اگر فکر کرده‌اید به صرف پوشیدن کت شلوار و کراوات، طراحی یک دکور زیبا پشت سرتان، به کار بردن دوربین درجه یک و حتی استفاده از ابزار نورپردازی حرفه‌ای مخاطب را میخکوب خود خواهید کرد، سخت در اشتباه هستید. به عنوان مثال، یک مطالعه موردی نشان می‌دهد که سخنران، ۲۲۰۰ دلار ROI (بازده سرمایه‌گذاری) از یک وبینار یک ساعته بدست آورده است. حتی قبل از رایج شدن دورکاری نیز، وبینارها یک پتانسیل عالی در دنیای ارتباطات داخلی و خارجی بودند و در حال حاضر نیز جزو ارکان آموزش آنلاین و تولید لید هستند.

علاوه بر این ، ۹۲ درصد از افراد در نظرسنجی اظهار داشتند که در آینده نزدیک نیز در وبینار شرکت می کنند. زیرا آنها معتقدند که این امر از ارزش آموزشی بالایی برخوردار است. این نشان می دهد که با ایجاد محتوای متناسب با نیازها و سلایق مختلف، می توانید به افرادی برسید که مخاطب مورد هدف شما نبودند و یا حتی افرادی که اصلا علاقه‌ای به شرکت در وبینار نداشتند. در ادامه نکات کلیدی و مهمی را در مورد راه‌های افزایش مخاطبان وبینار مطرح می‌کنیم. استفاده از وبینارها یک راه مؤثر برای افزایش بازدید سایت و جذب کاربران جدید است. با ارائه محتوای ارزشمند، تعامل مستمر با مخاطبان، و تبلیغ وبینار در کانال‌های مختلف، می‌توانید ترافیک سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

دستورکار شما باید شفاف و روشن باشد و مهم‌تر از همه اینکه باید بتوان به‌راحتی آن را با دیگران به اشتراک گذاشت. با جاسازی کدهای مخصوص ثبت تقویم در محتوای تبلیغاتی، وبینار شما به طور خودکار در تقویم مخاطبان ثبت می‌­شود و با نزدیک شدن به زمان برگزاری وبینار، پیام یادآوری برای آن‌ها ارسال خواهد شد. حال زمان آن رسیده تا با انتشار محتوای تبلیغاتی خود در شبکه‌­های اجتماعی و وب‌سایت­های مرتبط، به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنید. معمولاً این موضوع یک هفته تا یک ماه قبل از شروع وبینار انجام خواهد شد. با توجه به شناختی که از مخاطبان دارید، موقعیت­هایی که ممکن است در معرض دید آن‌ها باشد را شناسایی کرده و با تبلیغ مستمر، افراد را برای شرکت در وبینار تشویق کنید.

یکی از خدمات شرکت استودیو ایده‌پردازان، ارائه خدمات مرتبط با ضبط و پخش وبینار است. برای تبلیغات می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی خودتان استفاده کنید یا از همکاران بخواهید که پوستر و بنر وبینار شما را در شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهند. اگر در هر ماه 4 وبینار دو ساعته آموزشی را ترتیب دهید و تنها ده نفر در ورکشاپ شما شرکت کنند، می‌توانید ماهیانه حداقل دومیلیون تومان از این راه در آمد کسب کنید. برای برگزاری چنین وبیناری کافی است سرعت اینترنت شما 512 کیلو بیت بر ثانیه باشد. 2) سایت وبینار سنتر، سایت برتر وب، سایت وبینار و سامانه نیما از دیگر ارائه‌دهندگان سرویس، برگزاری وبینار هستند.

برای افزودن جذابیت به محتوای وبینارتان می‌توانید از اینفوگرافیک، تصویر، فیلم و صوت استفاده کنید. در واقع کلاس‌های آنلاین آموزشی که طی آن بینندگان شرکت‌کننده می‌توانند سؤالات و نظرات خود را بیان کنند را وبینار می‌گویند. یا در تعریف دیگر وبینارها یک رویداد، ارائه ویدئویی، کارگاه، سمینار، جلسات آموزشی است که با استفاده از ابزارها به‌صورت آنلاین میزبانی و ارائه می‌شود. چیزی که باعث اهمیت وبینارها می‌شود و باعث شده که طرف‌داران زیادی داشته باشد، ارتباط دوطرفه زنده بین مدرسین و دانش‌پژوهان است. اگر به فکر هزینه تجهیزات برگزاری وبینار هستید باید بگوییم که خیلی فکرتان را مشغول این ماجرا نکنید! همه آنچه نیاز دارید یک سرویس اینترنت و لپ‌تاپ است و برای کیفیت بهتر، استفاده از میکروفون و هدفون را به شما توصیه می‌کنیم؛ همین!

این امکانات به شما کمک می‌کنند تا برقرار کننده ارتباطی دوسویه و فعال باشید و بتوانید واکنش‌ها و نظرات مخاطبان را به‌طور مستقیم جمع‌آوری کنید. این رویدادها امکان برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان را از طریق ویدئو، صدا و چت فراهم می‌کنند. استفاده از وبینارها برای ارتقا دانش و تعامل با جامعه هدف، به یکی از راه‌های موثر و کارآمد در دنیای دیجیتال امروز تبدیل شده است. یکی از روش‌های دیگر برای برگزاری وبینار موفق، جلسات پرسش و پاسخ زنده است که در آن به سوالات و دغدغه‌های مخاطبان پاسخ داده می‌شود. این جلسات خصوصا برای کسب‌وکارهای محصول محور بسیار مفید هستند زیرا می‌توانند به مخاطبان کمک کنند تا محصول یا خدمات شما را بهتر بشناسند و از آن استفاده کنند.

وبینارها ابزاری قدرتمند برای آموزش، بازاریابی و ایجاد ارتباطات هستند. با برنامه‌ریزی دقیق، محتوای جذاب و استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توانید وبینارهای موفقی برگزار کنید و به اهداف خود برسید. در این مقاله، به طور جامع به مراحل برگزاری وبینار، روش‌های فروش و درآمدزایی، و تجهیزات مورد نیاز پرداختیم. با رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید وبینارهایی برگزار کنید که برای مخاطبان شما ارزشمند باشد و منجر به نتایج مطلوب شود. در کنار استفاده‌های آموزشی، وبینارها در زمینه‌های تجاری و بازاریابی نیز رشد چشمگیری داشته‌اند. شرکت‌ها و کسب‌وکارها از این روش برای معرفی محصولات، خدمات و برندهای خود به مخاطبان استفاده می‌کنند.

بسیاری از کسب­ و کارها همواره به دنبال افزایش نرخ تعامل مخاطبان با محصولات و خدمات خود هستند. وبینارها به درک صحیح مشتری از محصولات شما کمک می‌کنند، همچنین مشتریان با حضور در وبینار ارائه شده از سوی صاحبان برند یا مدیران روابط عمومی، علاقه بیشتری جهت تعامل با برند پیدا خواهند کرد. ما در این مقاله از آکادمی کاپریلا سعی کردیم با معرفی راه­های کاربردی، به شما کمک کنیم تا از این ابزار قدرتمند برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید و روشهای افزایش مخاطبان وبینارها را یاد بگیرید. امروزه وب‌سایت­ها و نرم افزارهای زیادی در این خصوص ساخته شده‌­اند و انتخاب بستر مناسب شما جهت ارائه وبینار، کاملاً به خود شما بستگی دارد. برخلاف آنچه بسیاری از افراد بر این باور هستند که وبینارها فقط در زمینه آموزش کاربرد دارند، می‌توان از این ابزار نوظهور در زمینه‌های دیگر نیز به خوبی استفاده کرد. قبل از شروع بحث، قصد داریم تعریف درستی از وبینار و چیستی آن ارائه دهیم.

تبلیغات در وب‌سایت خودتان یا وب‌سایت‌های دیگران و همچنین استفاده از تکنیک‌های SEO در افزایش مخاطبان وبینار نقشی مهم دارد. شما در این نیمه با مخاطبانی که جذب کرده بودید تعامل برقرار می‌کنید تا وارد قیف فروش شوند. شما می‌خواهید با وبینار مارکتینگ بخشی از مسیر بازاریابی کسب و کارتان را پیش بروید و بر تعداد سرنخ‌ها و مشتریان‌تان اضافه کنید. فرقی نمی‌کند وبینار خود را در خبرنامه ایمیل، وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی یا سایر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید، کمپین شما بسیار فراتر خواهد رفت و تعامل بیشتری با ویدیو خواهد داشت تا متن ساده. در واقع، 85.7 درصد از بازاریابان موافق هستند که اکنون ویدیو برای برندها مهمتر از سایر اشکال محتوا است.

در مقابل برگزاری وبینار در برخی رشته‌ها که مخاطبان آن چندان با این محیط آشنا نیستند کمی دشوارتر است و به آموزش و اطلاع رسانی نیاز دارد. اگر هدف شما جذب هرچه بیشتر مخاطبان است، منطقی است که وبینار خود را در زمانی برگزار کنید که مخاطبان شما در دسترس هستند. می‌توانید گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید مخاطبان شما معمولاً چه زمانی آنلاین هستند. البته، باید این موضوع را در نظر بگیرد که چه چیزی برای کسب و کار شما منطقی است. ایمیل‌مارکتینگ یکی از راه‌های بسیار خوب برای اطلاع‌رسانی و افزایش مخاطبان وبینار است. شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که ایمیل راه ارتباطی زنده و پویایی نیست و صندوق‌های پیام مخاطبان از هرزنامه‌ها پر است.

آنچه شما باید در نظر بگیرید قبل از هر چیز این است که، در مورد علایق مخاطبان مورد هدف خود تحقیق کنید. اینکه آن‌ها در چه رده شغلی قرار دارند؟ نیازشان چیست و چه علایقی دارند؟ و ... باید بدانید که چه کاری باید انجام شود تا انتظارات آن‌ها را برآورده کنید. کمتر کسی است که حساب‌کاربری اینستاگرام نداشته باشد و به آن سر نزند. اینستاگرام بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات وبینار در اختیار شما قرار می‌دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری