خودرو mvm x22 پرو 2023-06-20

ام وی ام X22 پرو دنده ای ماشین ام وی ام X22 پرو دنده ای : مشخصات ام وی ام X22 پرو دنده ای

ام وی ام X22 در هر دو نسخه اکسلنت PRO و پرو (IE) در طی ۶ ماه گذشته چه در درب کارخانه و چه در بازار آزاد با جهش قابل‌توجه قیمت مواجه شده اند. در نمای جانبی X22 پرو رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را مشاهده می‌کنیم که رینگ ها طراحی اسپرت دارند و استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و نقره ای موجب زیبایی بیشتر این خودرو شده است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.

در نمای جانبی، تفاوت خاصی بین ایکس ۲۲ معمولی و ایکس ۲۲ پرو دیده نمی‌شود که البته باتوجه به عدم تغییر نسل خودرو، طبیعی است. در تصاویر منتشر شده، رینگ‌های ۱۶ اینچ هم مثل سال‌های قبل روی X22 پرو نصب شده‌اند؛ اما تغییراتی جزئی در آینه بغل‌ها دیده می‌شود. در نگاه اول شاخص‌ترین تغییر ام وی ام x22 پرو نسبت به نسخه قبلی، برخورداری از چهره جدید و تا حدودی فانتزی است که به نظر می‌رسد از برخی محصولات کره‌ای مثل هیوندای کنا و دیگر تولیدات مطرح بین‌المللی به عاریت گرفته شده باشد. چراغ‌های دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغ‌های اصلی را گرفته و در پی آن چراغ‌های اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. 40 درصد باقی‌مانده قیمت خودرو نیز در قالب چک سه‌ماهه از مشتریان گرفته خواهد شد. این درحالیست که نسخه‌های اولیه ایکس ۲۲ که فاقد سامانه ESP بودند از حیث هندلینگ با چالش‌های مواجه می‌شدند.

قوای محرکه X22 pro MT یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۱۶سوپاپ است نهایت قدرت ۱۱۶اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را به وسیله گیربکس ۵ سرعته دنده دستی به چهار جلو منتقل می کند. فرمانی برقی (EPS) یکی از امکانات ایکس ۲۲ پرو است که تجربه لذت بخشی از رانندگی را به شما ارائه می‌دهد، این قابلیت امنیت سرنشینان خودرو را افزایش می‌دهد. از دیگر امکانات این مدل کراس‌اوور جوان پسند، می‌توان به سیستم Auto hold اشاره نمود که کاربرد این آپشن برای جلوگیری از خستگی پای راننده در ترافیک، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و فراهم کردن راحتی بیشتر برای راننده می‌باشد. به عبارتی راننده دیگر نیازی به گرفتن و ر‌ها کردن ترمز به صورت مداوم در ترافیک ندارد، همچنین این سیستم از حرکت ناخواسته خودرو در سرازیری نیز جلوگیری می‌کند.

گران ترین خودروهای برقی 2025؛ از مایباخ EQS تا لوتوس اوایا

این سبک طراحی اخیرا در بسیاری از خودروهای آسیایی همچون لاماری ایما و کی ام سی K7 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین اگر همانطور که در بالا اشاره شد، خودروهای وارداتی باکیفیت از برندهای معتبر در رنج قیمت ایکس ۲۲ پرو حضور پیدا کنند، آن‌ وقت نمی‌توان مشتریان را به خرید این خودرو با قیمت فعلی توصیه کرد. به طور کل مصرف سوخت پایین، طراحی ظاهری مدرن، توان فنی متعارف، عملکرد مناسب گیربکس و صندلی راحتتر، از مزیت‌های این کراس اوور جدید نسبت به نسخه قبلی به حساب می‌آیند.

بعد از اینکه پدال گاز mvm x22 pro را فشار دهید متوجه خواهید شد که علی‌رغم حذف یک سیلندر موتور، شتاب اولیه چندان تغییر نکرده و همان کارایی متعادل و متناسب با نیازهای شهری و خانوادگی را ارائه می‌دهد. ضمن آنکه گیربکس سی وی تی هم به صورت نرم و با دقت کافی نسبت به اشاره شما روی پدال گاز واکنش نشان می‌دهد و عملکرد نسبتا قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد. از نظر طراحی، ام وی ام X22 پرو نسبت به نسل قبلی خود به‌روز تر شده و ظاهر اسپرتی و هوشمندتری به مشتریان عرضه می‌کند و مشتریان جوان، خصوصا در میان زنان توجه بیشتری به این خودرو داشته‌اند. برای خریداران علاقه‌مند به خرید نقدی ایکس 22 پرو ام تی، مدیران خودرو شرایط فروش نقدی این خودرو را به‌صورت استثنایی فراهم کرده است. با انتخاب خرید ایکس 22 پرو ام تی، شما نه‌تنها به راحتی خودروی خود را تحویل خواهید گرفت، بلکه از مزایای بیمه، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش نیز بهره‌مند می‌شوید. در ادامه به جزئیات شرایط فروش نقدی ایکس 22 پرو ام تی و مراحل خرید پرداخته خواهد شد.

۷۴ Responses to “ام وی ام X22 پرو دنده ای؛ مشخصات فنی + مزایا و معایب”

در نمای کناری، مطابق با رویکرد نسخه قبل از فیس لیفت در طراحی، چند خط ساده با پنل‌های مشکی دور گلگیرها و قسمت رکاب قابل مشاهده‌اند. در ناحیه عقب هم همان چراغ‌های 5 ضلعی نسخه پیش از فیس لیفت قرار گرفته‌اند که یک نوار آن‌ها را به هم متصل می‌کند؛ اینکه آیا این نوار به خوبی با چراغ‌ها ادغام شده یا خیر، خود جای بحث دارد. در این فیس لیفت صرفاً نمای جلو تغییر محسوسی را تجربه کرده و نمای کناری و عقب همچنان دست‌نخورده مانده‌اند. هرچند از یک فیس لیفت نمی‌توان توقع ایجاد تغییری اساسی در طراحی داشت، طراحی ناحیه عقب این شاسی بلند چینی به نوعی ناهماهنگ با ناحیه جلو به نظر می‌رسد و حداقل نیاز به بازنگری‌هایی جزئی در آن وجود دارد.

طراحی کلی کابین شامل داشبورد و مجموعه نشانگرهای سرعت سنج و دورسنج موتور به همراه مانیتور ۹ اینچی در بخش مرکزی به کلی تغییر کرده و نسبت به مدل قدیمی کاملا به روز و ارگونومیک به نظر می‌رسد. نسخه اکسلنت PRO ماشین ام وی ام X22 در اردیبهشت ماه امسال از بهایی برابر با ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد برخوردار بوده است. این در حالی است که این خودرو در حال حاضر و در زمان نگارش این نوشته (آذر ۱۴۰۱) بهایی برابر با ۷۱۳ میلیون تومان دارد. اختلاف قیمت این خودرو در بازار آزاد و کارخانه در حال حاضر رقمی بیش از ۱۱۰ میلیون تومان است که یک سود نسبتا خوب برای دلالان بازار خودرو محسوب می‌شود. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.

این اعداد نشان دهنده آن است که ام وی ام X22 پرو دنده‌ای نسبت به نسخه اتوماتیک قدرت بیشتری داشته اما گشتاور کمتری را تولید می کند. ام وی ام X22 پرو دنده ای از ظاهری شبیه به نسخه اتوماتیک بهره می‌برد و بنابراین تغییری بین این دو تیپ مشاهده نمی‌شود. همان‌طور که اندکی پیش اشاره کردیم، ام وی ام ایکس 22 پرو در واقع نسخه فیس لیفت نسل اول این خودرو به حساب می‌آید. طراحان چری برای خلق ظاهر ام وی ام X22 پرو نیم نگاهی به کراس‌اوورهای کوچک کره‌ای از برند هیوندای داشته‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی که در نسل اول بزرگ و مربعی شکل بودند، اکنون با نواری از دی‌لایت‌ها جایگزین شده‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی نیز به قسمت‌های جانبی سپرها منتقل شده‌اند که درون یک محافظ پلاستیکی مشکی رنگ مخفی هستند.

به صورت کلی ام وی ام  ایکس ۲۲ پرو دنده ای یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT همان زبان پلتفرم و زبان طراحی x22 pro است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه دارد و طراحی آن حس خوبی را به بیننده القا می کند. در نمای جلو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند جلو پنجره بزرگ و مشبک و کهکشانی است که در میانه آن لوگوی MVM قرار گرفته است. شرایط فروش نقد و اقساط ایکس 22 پرو ام تی نمایندگی 777 به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با بهره‌مندی از خدمات جامع و اختصاصی، فرآیند خرید خود را به‌سادگی و با آرامش طی کنند. نمایندگی 777 نه‌تنها فروشنده محصولات مدیران خودرو است، بلکه با ارائه خدمات کاملی از مرحله ثبت نام تا تحویل خودرو و پشتیبانی فنی، تجربه‌ای بی‌نقص و حرفه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد. خودروسازان چینی از ابتدای فعالیت خود تا به امروز ثابت کرده‌اند که تبحر قابل‌توجهی در علم بازاریابی دارند. اگر نگاهی به بازار خودرو ایران، روسیه، مصر و آمریکای‌جنوبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که خودروسازان چینی طی زمانی کوتاه موفق به بلعیدن این بازارها شده‌اند.

توان حرکتی پیشرانه X22 پرو MT خوب و منطقی است و می تواند نیازهای روزمره را بر طرف کند. اما باید بدانیم که به خاطر نوع برنامه ریزی پیشرانه و از طرفی ضرایب جعبه دنده، شتاب این خودرو آنچنان خوب و مناسب نیست و در حد رقبای خود توان دارد. نسل نخست ام وی ام ایکس 22 در زمان ورود به بازار، با محصولات مختلفی رقابت می‌کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به چانگان CS35، برلیانس کراس و رنو ساندرو استپ وی اشاره کرد.

ام وی ام ایکس 22 ترکیبی از ظاهری مناسب به همراه امکانات رفاهی مطلوب را در اختیار مشتریان قرار می‌داد. مدیران خودرو مدتی بعد نیز سیستم کنترل پایداری را به آپشن‌های این خودرو اضافه کرد. موتور X22 پرو دنده ای دارای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است.

موتور توربو ۱.۰ لیتری جدید ام وی ام مانند سایر موتورهای توربو موجود در بازار ایران به بنزین با کیفیت و ترجیحا سوپر نیازمند است. این درحالیست که موتور ۱.۵ لیتری قبلی که با ۳۱۵ یکسان بود٬ به سبب تکنولوژی ساده‌تر خود٬ حساسیت کمتری نسبت به کیفیت بنزین داشت. چنین رقمی در مقام مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار٬‌ رقم مناسبی محسوب می‌شود اما در استانداردهای جهانی عملکردی کاملا معمولی برای سیستم ترمز محسوب می‌شود. وسط داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی کوچک 9 اینچی در پنلی با تریم مشکی پیانویی جا گرفته و موقعیت آن متمایل به راننده است تا رانندگانی که امکان دارد کار با سیستم مولتی‌مدیا حین رانندگی حواسشان را پرت کند، دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشند. تعداد کلیدهای گردان کاهش یافته و حالا فقط دو مورد برای تنظیم شدت باد و کنترل میزان گرمایش یا سرمایش نصب شده است.

نمی‌توان از کنار فرمان برقی جدید ایکس 22 پرو و سانروف آن نیز به‌سادگی عبور کرد. جلوپنجره X22 PRO به رسم تولیدات جدیدتر کمپانی چری، از نوع کهکشانی است و طرح جدید سپر نیز آخرین ترفند خودروساز چینی برای جذاب‌تر جلوه دادن ظاهر این کراس اوور نسبتا قدیمی محسوب می‌شود. چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع  چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است. این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد. X22 دنده ای با اینکه یک خودرو اقتصادی محسوب می شود اما توانسته سطح امکانات به نسبت خوبی را با توجه به رده قیمتی ، در خود جای دهد و ارزش خرید خود را بالا ببرد.

قطعات پلاستیکی طرح فیبر کربن و روکش چرم مشکی_نارنجی صندلی‌ها همگی سعی در انتقال پیام اسپرت بودن این خودرو دارد. با داشتن چندین شعبه و نمایشگاه در استان‌های تهران و البرز، نمایندگی 777 دسترسی راحتی برای مشتریان خود فراهم کرده و خدماتی گسترده در سراسر کشور ارائه می‌دهد. این نمایندگی با ارائه سرویس‌های ویژه ازجمله تحویل اختصاصی و خدمات VIP در مراکز تعمیرگاهی، همواره در تلاش است تا بهترین تجربه خرید و خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه دهد.

عرضه خودروهای زیبا، مجهز و خوش قیمت راهکار اصلی نفوذ آن‌ها است که این رویه را برای کشورهای در حال توسعه به خوبی اجرا کرده‌اند. در این شرایط برخی خودروسازان با اختراع سگمنت هاچ‌بک کراس، تلاش کردند تا توجه این دسته از مشتریان را به خود جلب کنند. اکنون افرادی که به خرید کراس‌اوورها علاقه داشتند اما از نظر بودجه در محدودیت بودند، می‌توانستند با خرید هاچ‌بک کراس برخی از نیازهای خود را پاسخ گویند. در این مطلب به بررسی یکی از همین هاچ‌بک کراس‌ها خواهیم پرداخت، خودرویی به نام ام وی ام X22 پرو که نسل جدید و نسخه بهبود یافته ام وی ام X22 محسوب می‌شود. این خودرو به یک موتور ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه با حجم ۹۹۸ سی سی مجهز است که می‌تواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل کند. چری تیگو 3X (ام وی ام X22 پرو) یک کراس‌اوور کوچک شهری است که از سال 2016 روی خط تولید قرار دارد.

شاید با خود بگویید که این همان  موتور نصب شده بر روی ام وی ام x22 است اما با اینکه این موتور از لحاظ اعداد و ارقام شبیه به ام وی ام X22 است اما قدرت و گشتاور نهایی بیشتری را تولید می کند. ام وی ام x22 پرو دنده ای یکی از محصولات شاخه ام وی ام از شرکت مدیران خودرو است که در واقع نسخه اقتصادی از X22 پرو اتوماتیک به حساب می آید. با این حال از نظر جنس متریال به کار رفته درون کابین همچنان با پلاستیک نسبتا خشک مواجه هستیم که بخشی از کاراکتر ایکس ۲۲ پرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی محسوب می‌شود.

اندک ادوات پلاستیکی در سپر و نصب مه‌شکن‌های LED در گوشه‌ها، ارزش ظاهری X22 پرو را افزایش داده‌اند. چری، تعدادی از تولیدات خود را با نام MVM و از طریق شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ می‌کند. چری باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور ما محسوب می‌شود و بیشترین تنوع محصولات را دارد. کراس‌اوورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22  در بازار کشورهای خارج چین مثل روسیه، تیگو ۲ است اما در داخل چین با نام تیگو 3X فروخته می‌شود.

پیش از این، در ایکس 22 یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی به کار رفته بود که 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. ام وی ام  ایکس۲۲ پرو، ۱۰۲ اسب بخار قدرت دارد و ظاهرا، سه اسب بخار ضعیف‌تر از مدل قبلی است اما همراه گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر و کاهش وزن خالص به میزانی حدود ۲۰ کیلوگرم، شتاب‌گیری بهتری فراهم می‌کند. براساس آزمون‌های انجام شده با مدل جدید، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۱۴/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتربرساعت برای ایکس ۲۲ پرو فراهم است. اخیرا گروه خودروسازی مدیران خودرو قصد دارد نسخه ام وی ام X22 پرو MT یا همان ام وی ام X22 پرو دنده ای را با ظاهر تا حدی شبیه به  X22 PRO اما با تغییراتی در بخش فنی به بازار ایران عرضه کند. X22 پرو دنده ای ، خودرویی اقتصادی از نوع هاچ بک کراس و در کلاس طراحی B است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه تری نسب به نسل قبلی خود (MVM X22) دارد. خودروی MVM X22PRO با بهره‌گیری از پیشرانه مجهز به تکنولوژی VVT و استفاده از دو گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، جزو ۱۰ موتور برتر چین به حساب می‌آید.

خودرویی که در برخی بازارها نظیر برزیل و فیلیپین با نام چری تیگو 2 شناخته می‌شود و در کشورمان نیز ام وی ام X22 نام گرفت. نخستین نمایش ام وی ام X22 در نمایشگاه خودرو پکن 2016 صورت گرفت و از آن زمان این خودرو در تیپ‌های گوناگون به بازار عرضه شده است. این خودرو با تغییراتی در ظاهر، امکانات و مشخصات فنی همراه شد و چری تیگو 3x پرو نام گرفت. همزمان با ورود این خودرو به بازار روسیه، مدیران خودرو نیز این خودرو را با نام ام وی ام X22 پرو برای عرضه به بازار ایران معرفی کرده است.

همچنین حجم نفوذ صدا به کابین این محصول ام وی ام تا حدی زیاد است و شاید برای بسیاری مورد پسند نباشد. همچنین از دکمه های روی فرمان می توان تنظیمات مربوط به مالتی مدیا و کروز کنترل را انجام داد. صفحه کیلومتر X22 پرو دنده ای از نوع آنالوگ است و ما بین عقربه های مربوط به کیلومتر شمار و دور موتور ، کامپیوتر کوچک سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی نظیر میزان دمای آب، میزان بنزین و راهنمای تعویض دنده را به ما می دهد. رویه صندلی ها از جنس چرم مصنوعی است که از تریم های مشکی و نسکافه ای در آنها استفاده شده است و چرم ها کیفیت مناسبی دارند. شایان ذکر است که صندلی های جلو به صورت دستی تنظیم می شود و قابلیت پر کردن گودی کمر برای راننده وجود دارد.

در نمای جانبی این خودرو تنها ظاهر آینه‌ های جانبی و طراحی رینگ‌ های خودرو تغییر کرده و دیگر اجزا همچنان مانند نسخه قبلی است. گرافیک چراغ‌ ها کمی تغییر پیدا کرده و یک نوار مشکی رنگ دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده و همچنین طرح دیفیوزر نیز متفاوت شده است. از جمله امکاناتی که نسخه پرو دارد می‌توان به گرم‌کن صندلی، آینه‌های جانبی تاشونده، سیستم فرمان برقی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سنسور نور، صفحه نمایش بزرگتر، نورپردازی زیر درها، تنظیم برقی جهت تهویه مطبوع و تصفیه هوای داخل کابین اشاره کرد. از دیدگاه نگارنده، مهم‌ترین تغییر در نمای داخلی X22 پرو، مرتبط با فرمان و پنل پشت آن است. فرمان اسپرت با چند کلید لمسی و فیزیکی، همراه طرح D شکل، حس اسپرت ایکس ۲۲ جدید را افزایش می‌دهد.

فاصله محوری این خودرو ۲۵۵۵ میلی‌متر است و به لطف سقف بلند این خودرو، سرنشینان فضای کافی در اختیار دارند. حجم فضای بار این خودرو معادل ۴۲۰ لیتر است که برای یک مسافرت کوتاه خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد. تیگو ۲ یا مدیران خودرو ام‌وی‌ام ایکس ۲۲، سال ۲۰۱۶ در چین رونمایی شد و به دلیل قیمت مناسب، با استقبال نسبی مواجه بود. در ایران هم، X22 به فروش قابل قبول رسیده است؛ چراکه ارزان‌ترین خودرو با بدنه‌ای شبیه کراس‌اوور محسوب می‌شود و کمبودهایی مثل پیشرانه‌ی ضعیف را کم‌رنگ نشان می‌دهد. این خودرو، اواخر سال ۲۰۲۰ تغییر چهره داد و در چین، تیگو 3X پلاس نام‌گذاری شد.

کی ام سی JS6 بنزینی، شاسی بلند جدید کرمان موتور معرفی شد + مشخصات فنی و آپشن ها

همچنین به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچ‌ها بهتر شده اما همچنان در سرعت‌های بالا بادی‌رول و تکان‌های جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز می‌تواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینان‌بخش برآورد شود. در ظاهر خودرو، چراغ‌های روز (دیلایت) و راهنماها روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفته‌اند و جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدل‌های تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیده‌ایم. در مورد وضعیت جعبه دنده X22 پرو MT باید گفت که تغییر وضعیت دسته دنده در این خودرو نرم انجام می شود. اما تا حدی کلاچ این محصول ام وی ام سفت است و به خاطر ضرایب دنده، گاهی در ترافیک های شهری به تعداد زیادی تعویض دنده نیاز است. اما می توان گفت که هماهنگی موتور و گیربکس در این خودرو بهتر از نمونه های قبلی انجام شده است.

ام وی ام X22 پرو دنده ای همانند نسل اول آن، یک کراس اوور فوق‌العاده جمع‌وجور یا هاچ‌بک کراس محسوب می‌شود. فاصله بین دو محور این خودرو 2555 میلیمتر است که این خودرو را به گزینه‌ای مطلوب برای جوانان و خانواده‌های کوچک تبدیل کرده است. خوشبختانه به لطف سقف بلند این خودرو، سرنشینان فضای کافی را برای سر خود در اختیار خواهند داشت. حجم فضای بار این خودرو نیز در کاتالوگ رسمی شرکت مدیران خودرو، معادل 420 لیتر عنوان شده است که برای یک مسافرت کوتاه خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو تیپ IE اتوماتیک در مقطع کنونی با قیمت 870 میلیون تومان از درب کارخانه به مشتریان ارائه می‌شود.

از جمله امکانات رفاهی اضافه شده به نسخه فیس لیفت ایکس ۲۲ باید به سامانه جلوگیری از عقبگرد خودرو در سربالایی‌ها کنترل سرعت در سرازیری ترمز پارک برقی و فرمان برقی اشاره کرد که این مورد آخر در استفاده شهری معمولا مورد توجه رانندگان قرار می‌گیرد. ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک به پیشرانه یک‌لیتری سه‌سیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 112 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ام‌وی‌ام X33 کراس 6.1 لیتردرصدکیلومتر اعلام شده است که رقم مطلوبی به نظر می‌رسد. مدیران‌خودرو تولید این کراس‌اوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد.

تست نفوذ صدا به کابین ام وی ام X22 پرو دنده ای

نمای عقب ام وی ام X22 پرو MT به نسخه های قبلی خود وفادار بوده و شاهد تغییرات زیادی نیستیم. چراغ های عقب مانند چراغ های نسل های قبلی خود است و به وسیله یک نوار به هم متصل شده اند و در مرکز این  نوار لوگو MVM قرار گرفته اند. نکته دیگری که در نمای عقب ام وی ام x22 پرو دنده ای می توانیم به آن اشاره کنیم  دو خروجی تزئینی و یا فیک اگزوز است که درون سپر عقب قرار گرفته و توسط دیفیوزر دز سپر به هم متصل شده اند. دامنه تغییرات در داخل کابین چری 3X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس می‌شود.

گالری ام وی ام ایکس 22 پرو

استقبال از ام وی ام X22 در نسخه های مختلف به حدی بود که مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسل جدید این هاچ بک کراس را نیز به سبد محصولاتش اضافه کرده و آن را جایگزین نسخه های قبلی کند. نسل جدید این خودرو ام وی ام X22 پرو نام گرفت و مدیران خودرو در گام اول نسخه اتوماتیک آن را وارد بازار کرد. سرانجام پس از چند ماه از حضور نسخه اتوماتیک X22 پرو، مدیران خودرو نسخه MT یا همان نسخه دنده‌ای این خودروی پرطرفدار را هم معرفی کرد تا بتواند سهم فروش بیشتری در این سگمنت را از آن خود کند.

در واقع ایکس 22 پرو هم مشابه خیلی از محصولات چینی دیگر، علی‌رغم قیمت نسبتاً پایین، دارای شکل و شمایلی پر زرق و برق است که به مذاق خیلی از ایرانی‌ها خوش می‌آید. قیمت ام وی ام X22 Pro اتوماتیک در حال حاضر چیزی حدود 1,070,000,000 میلیون تومان است. گرچه دامنه تحولات داخل ماشین x22 پرو گسترده‌تر است اما لزوما دلچسب‌تر به نظر نمی‌رسد. طراحان نیت خوبی برای ایجاد تحول و نوآوری در کابین قدیمی این خودرو داشته‌اند، اما متاسفانه در عمل طرح داشبورد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خیلی جذاب و عامه‌پسند از آب درنیامده است. شیوه طراحی نامتقارن و استفاده نسبتا نابجا از اشکال هندسی و زوایای تند در داشبورد، موجب شده تا این بخش  علی‌رغم بهره‌مندی از الگوی جدید و خلاقانه، خیلی زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی احساس نشود.

همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد.

گرمکن صندلی جلو، ورود و استارت بدون کلید و آینه‌های بغل تاشو برقی که پیش‌تر در لیست امکانات مشاهده کردید، امکانات اضافه شده به تیپ IE ایکس 22 پرو هستند. در ادامه به معرفی و بررسی کامل مشخصات فنی، امکانات و طراحی MVM X22 Pro می‌پردازیم. در کنار این موضوع، در ادامه مطلب بررسی ایکس ۲۲ پرو، به تفاوت x22 pro اکسلنت و ie می‌پردازیم؛ همراه با ما بمانید. به همین دلیل مصرف سوخت مناسب و همچنین آلایندگی کمتر را در این خودرو شاهد هستیم؛ اما نباید انتظار شتاب بالایی از آن داشته باشید. دیگر تفاوت مهم نیز جایگزینی گیربکس 4 سرعته ایکس 22 با جعبه دنده 9 سرعته CVT در ایکس 22 پرو است که تجربه تعویض دنده نرم‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این سیستم با پایش میزان باد لاستیک‌های خودرو به صورت مداوم امنیت سرنشینان خودرو را افزایش می‌دهد. با برهم خوردن تعادل خودرو سیستم کنترل پایداری وارد عمل می‌شود و با کنترل قدرت موتور و ترمز سعی می‌کند تا تعادل خودرو را حفظ کند. چری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین خودروسازان چینی، محصولات موفق بسیاری را در کارنامه دارد. یکی از این محصولات چری تیگو 3 است، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام X33 شناخته می‌شود و تاکنون شاهد عرضه چند نسل از آن به بازار ایران بوده‌ایم. فروش انبوه تیگو 3 شرکت چری را متقاعد کرد تا نسخه‌ای ارزان‌تر و اسپرت‌تر از آن را به بازار عرضه کند، خودرویی که محبوب جوانان باشد و البته قابلیت رقابت با دیگر هاچ‌بک‌ کراس‌های بازار نظیر لیفان X50 یا دانگ فنگ H30 کراس را داشته باشد.

رقبای ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار

بنابراین مهم‌ترین انتقاد ما نسبت به ظاهر x22 pro، همین عدم تحول نمای عقب است که می‌توانست امروزی‌تر باشد و آتش انتقادات را با آب سرد خود تا حد زیادی فرونشاند. یک خط طراحی دیگر در قسمت پایین درب ها قرار دارد که از درب سرنشینان جلو شروع شده و در انتهای درب سرنشینان عقب پایان می یابد. در نمای کناری X22 پرو دنده ای می توانیم رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را مشاهده کنیم که رینگ ها طراحی اسپرت دارند و استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و نقره ای بر زیبایی آن افزوده است. تقریبا یک سال و نیم پیش بود که گروه خودروسازی مدیران خودرو به واسطه فروش بالا محصول MVM X22، MVM X22 Pro را روانه بازار کرد، که بار دیگر مدیران خودرو میزان فروش خوبی را با این محصول تجربه کرد.

این محصول مونتاژی مدیران خودرو یک کراس اوور ساب کامپکت است که فضایی فوق‌العاده جمع و جور را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. البته سه سرنشین بزرگسال به خوبی در صندلی عقب آن جا می‌گیرند، اما به‌وضوح به‌خاطر محدود بودن فضای سر در این ناحیه افراد قدبلند به هیچ وجه تجربه راحتی از نشستن داخل کابین این خودرو نخواهند داشت. هرچند در آینده احتمالا رهام (نسخه هاچ بک و کراس از شاهین سایپا) نیز در همین کلاس عرضه خواهد شد. موتور ۱.۰ لیتری جدید با آرایش سه سیلندر و توربو قادر به تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است و این رقم را از طریق گیربکس ۹ سرعته ضریب متغییر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو تحویل می‌دهد. این گیربکس در واقع با گیربکس مورد استفاده در آریزو ۵ فیس لیفت و آریزو ۶ مشترک است.

مشخصات فنی خودرو ایکس ۲۲ پرو دنده‌ای

بر این اساس قیمت نسخه اتوماتیک و اکسلنت ام وی ام X22 پرو برابر با 580 میلیون تومان اعلام شده است که افزایشی در حدود 70 میلیون تومان را نسبت به نسخل قبلی (قبل از فیس لیفت) این خودرو نشان می‌دهد. جعبه دنده این نسخه نیز از نوع ۵ سرعته دستی است و قدرت پیشرانه را به چرخ های جلو خودرو منتقل می کند. شتاب این نسخه طبق اعلام شرکت حدود ۱۶ ثانیه بوده و مصرف سوخت آن هم نزدیک به ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی است. سیستم تعلیق این خودرو مانند نسخه اتوماتیک در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع توییست بیم است. البته در نسخه دنده‌ای ام وی ام X22 پرو برخی امکانات مانند کیلس استارت و ترمز پارک برقی حذف شده اما ظاهر کلی داشبورد تفاوتی ندارد.

در نماهای جانبی ام وی ام x22 پرو دنده ای یک خط طراحی را مشاهده می کنیم که از قسمت گلگیر جلو شروع شده و تا قسمت چراغ های عقب کشیده می شود. این خودرو برخلاف تیپ اتوماتیک از موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این افزایش قیمت را تا حدی می‌توان به تغییر کامل موتور٬ گیربکس٬‌ داشبورد و طراحی بخش جلویی خودرو نسبت داد که نسبت به مدل قبلی بهبود یافته‌ و حالا خودرویی مدرن‌ترو جذاب تر را یادآور می‌شود. نکته دیگری که در نمای عقب ام وی ام x22 پرو دنده ای می توانیم به آن اشاره کنیم دو خروجی تزئینی و یا فیک اگزوز است که درون سپر عقب قرار گرفته و توسط دیفیوزر سپر به هم متصل شده اند. لازم به ذکر است که مجموعه مدیران خودرو طرح فروش خودروهای مونتاژی جدیدش را به دو صورت نقد و اقساط برگزار می‌کند و متقاضیان ثبت نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی این شرکت مراجعه نمایند.

این خودروی هاچ بک کراس چینی جزو ارزان ترین خودروهای بازار در این سگمنت بوده و رقیبی جدی برای خودروهای هاچ بک داخلی است. نسخه جدید دنده دستی ام وی ام X22 پرو مجهز به پیشرانه‌ای 1.5 لیتری تنفس طبیعی شده که می‌تواند نهایتاً 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود و دیگر خبری از گیربکس ضریب متغیر یا سی وی تی نیست. جدیدترین مدل در سبد مدیران خودرو، نسخه‌ی فیس‌لیفت از ایکس ۲۲ ساخت چری چین است که همراه موتور توربوشارژ و تغییرات گسترده در نمای جلو و کابین با نام ایکس۲۲ پرو عرضه می‌شود.

البته ذات گیربکس‌های سی وی تی با شتابگیری مهیج چندان تناسبی ندارد و شما هم نباید انتظار عملکردی در حد انواع دوکلاچه و یا اتوماتیک مجهز به تورک کانورتور از این جعبه دنده داشته باشید. شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو چیزی حدود ۱۴ ثانیه ذکر شده که قاعدتا پاسخگوی انتظارات خانوادگی خواهد بود. در ادامه یک بررسی جامع درباره تغییرات ظاهری، مشخصات فنی X22 PRO ، آپشن های ایکس ۲۲ پرو و کلیه جنبه‌های ظاهری و باطنی این کراس اوور شهری کوچک خواهیم داشت. ام وی ام X22 پرو دنده ای را می توان خودرویی بهتر از X22 دنده ای قدیمی دانست. همچنین فناوری پیشرانه ها بهبود یافته و این پیشرانه استهلاک کمتری نسبت به نمونه های توربو شارژ دارد. اما باید بدانیم که شاید تعویض دنده های این خودرو برای ما جذاب نباشد و کیفیت متریال کابین X22 پرو دنده ای نتواند نظر ما را جلب کند.

ارگونومی کابین X22 پرو دنده ای تا حد قابل قبولی مناسب است و از سویی دید راننده به بیرون خوب ارزیابی می شود. فضای پا و سر برای سرنشینان ردیف جلو منطقی بوده و در بخش عقب آنچنان با کابین جاداری طرف نیستیم. در بخش کنسول، در قسمت بالای داشبورد از پلاستیک خشک  اما با طرح چرم دوزی شده و از پلاستیک های بافت دار استفاده شده است. در بخش میانی کنسول از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که در مرکز آن سیستم مالتی مدیا ۹ اینچی و کلید های مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. از نکات مثبتی که در طراحی کابین ام وی ام X22 پرو MT می توان اشاره کرد این است که به جهت سهولت دسترسی به سیستم مالتی مدیا توسط راننده، سیستم مالتی مدیا به صورت زاویه دار به سمت راننده قرار گرفته است.

MVM X22 Pro

در ادامه به بررسی ایکس 22 پرو IE در زمینه مشخصات فنی، طراحی، امکانات و تجهیزات و قیمت می‌پردازیم. خودرویی که ما در ایران به نام ام وی ام ایکس 22 می‌شناسیم، در واقع کوچکترین کراس‌اوور خانواده تیگو از سری محصولات چری است. این خودرو در بسیاری از بازارها با نام تیگو 2 شناخته می‌شود و البته تیگو 3x نیز لقب گرفته است، چرا که نسخه اسپرت تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 به حساب می‌آید. البته این خودرو به طور همزمان کوچکترین کراس‌اوور مدیران خودرو در ایران نیز به حساب می‌آید. نسل اول ام وی ام X22 خودرویی بود که برای جلب توجه مشتریان جوان و خانواده‌های کوچک طراحی شده بود. استراتژی چری برای عرضه این محصول موفقیت آمیز بود و توانست کراس‌اوور کوچک خود را در بسیاری از بازارهای صادراتی از جمله ایران، روسیه، کشورهای عربی و آمریکای لاتین عرضه کند.

این خودرو ۱۱۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است که با توجه به اقتصادی بودن این ماشین سواری نرم و قابل قبولی را به وجود می‌آورد. ام وی ام X22 پرو در بخش فنی بزرگترین تفاوت را با نسخه اتوماتیک داشته و خودرویی قوی تر با استهلاک کمتر است. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

در بخش پایین دنده دکمه های مربوط به تنظیمات مالتی مدیا ( خاموش و روشن کردن و تنظیم صدای سیستم صوتی ) و دکمه کنترل خودرو در سرازیری را می توانیم مشاهده کنیم. در این خودرو، فرمان از نوع کمکی برقی است و غربیلک فرمان به صورت دی کات است که حس اسپرتی را به راننده منتقل می کند. طراحی خودروهای اقتصادی همواره چالش برانگیز بوده است چرا که طراحان باید خودرویی جذاب را خلق کنند و در عین حال نیم نگاهی به کاهش هزینه‌های تولید داشته باشند. در حال که نسخه اصلی ام وی ام X22 با نیم نگاهی به ام وی ام X33s طراحی شده بود، طراحان چری تصمیم گرفتند تا برای ظاهر ام وی ام X22 پرو از هیوندای کونا الهام بگیرند. با توجه به تلاش طرف ایرانی برای عرضه جدیدترین محصولات چری، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور 3X پلاس نیز با نام ام وی ام X22 فیس لیفت راهی خیابان‌های کشور ما شود. موتور بکار رفته روی ام وی ام X22 پلاس یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.

فاصله بین دو محور در این خودرو نسبت به رقبا بازتر است و این موضوع به افزایش راحتی سرنشین کمک می‌کند. رینگ‌های 5 پر 16 اینچی دو رنگ و دور گلگیرهای پهن پلاستیکی که با هدف اسپرت شدن خودرو، از دیگر عناصری هستند که حس اسپرتی و کراس را در ذهن بیننده تقویت می‌کنند. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینه‌های خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.

به‌ندرت می‌توان خودرویی در بازار جهانی یافت که نمای داخلی خود را برای نسخه‌ی فیس‌لیفت تا این حد تغییر دهد. چراغ‌های بسیار باریک و کشیده در ایکس ۲۲ پرو، الهام‌گرفته از کراس اوورهای هیوندای، خصوصا کنا به نظر می‌رسد. جلوپنجره‌ی فلزی این خودرو، ابعادی هماهنگ با دیگر اجزا دارد و فراتر از یک کراس اوور اقتصادی ساخت چین است.

{

امکانات و آپشن های MVM X22 Pro

|}

نام اصلی این خودرو تیگو ۲ پرو بوده که در سالهای اخیر توسط کمپانی چینی چری به بازار جهانی عرضه شده است. شرایط فروش ایکس 22 پرو ام تی از نمایندگی 777 به دلیل مزایای متعدد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریداران این خودرو محسوب می‌شود. نمایندگی 777 با سابقه درخشان در فروش و ارائه خدمات به مشتریان، در سه سال اخیر به‌عنوان یکی از برترین نمایندگی‌های کشور شناخته شده است. این موفقیت حاصل تلاش‌های مستمر و استفاده از تیمی متخصص و کارآمد بوده که همواره در تلاش برای جلب رضایت مشتریان هستند. هچنین یک جلوپنجره 6 ضلعی بزرگ در جلو قرار داده شده که در وسط آن لوگوی MVM قرار داده می‌شود.

اما پیشرانه توربوشارژ با حساسیت بیشتر نسبت به بنزین و قیمت نسبتا بالای ایکس۲۲ پرو را هم می‌توان در رده نکات منفی این خودرو دسته‌بندی کرد. شرکت مدیران خودرو در راستای ارائه یک محصول کراس اوور کوچک و ارزان‌قیمت جهت مقابله با رقبایی مثل لیفان x50، تصمیم گرفت ام وی ام x22 یا چری تیگو ۳ ایکس را در سال ۹۶ به فهرست تولیدات خود اضافه کند. ایکس ۲۲ طی این سال‌ها تا حد زیادی در بازار خوش درخشیده و کمابیش توقعات مشتریان را از یک کراس اوور کوچک برآورده ساخته است.

{

رقبای ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT

|}

اما حالا با عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو به بازار چین، شریک ایرانی چری هم دست‌ودلش لرزیده و تصمیم گرفته تا تیگو 3X پلاس را با نام ام وی ام ایکس 22 پرو به دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند. انتظار می رود X22 پرو دنده ای شتاب ۰-۱۰۰ را با توجه به وزن ۱.۲ تنی خود، در بازه زمانی ۱۶ ثانیه طی کند. پیشرانه یک لیتری سه سیلندر ام وی ام X22 پرو اکنون 98 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به واسطه بهره‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای پایین در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو حدود 8.5 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود و شتاب صفر تا صد رسمی آن نیز 14.2 ثانیه اعلام شده است. ام وی ام X22 پرو همانند بسیاری دیگر از هاچ‌بک کراس‌ها یک خودرو اقتصادی و مناسب برای مصارف روزمره است و نباید انتظار یک خودرو اسپرت را از آن داشته باشید. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو به همراه سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب نیز قدرت چندانی برای دفع حرکات کابین در مانورهای ناگهانی ندارند و بایستی هنگام گذر از پیچ‌ها با این خودرو مدارا کنید.

البته این خودرو در بازارهای جهانی به نام چری تیگو 3X (یا چری تیگو 2) عرضه می‌شود که در بازار ایران با نام ام وی ام X22 سال‌ها توسط مدیران خودرو مونتاژ و فروخته شده‌است. اگرچه با یک کراس اوور به‌شدت فشرده مواجه‌ایم، کماکان موتور X22 Pro توانی که باید را برای به حرکت در آوردن وزن 1.2 تنی آن ندارد. سیستم تعلیق هم در برخی از مواقع در دفع یا کاهش شدت تکان‌هایی که به کابین وارد می‌شود ناتوان است؛ این خصوصاً در ناحیه عقب به چشم می‌آید. در مجموع باید این‌طور نتیجه‌گیری کرد که نباید از این ماشین انتظار سواری نرم و روانی داشته باشید. این شاسی بلند مدیران خودرو برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 14.2 ثانیه زمان نیاز دارد؛ رقمی که با توجه به خروجی پیشرانه و به‌صورت کلی ماهیت روزمره این محصول قابل پیش‌بینی است. همچنین این خودرو در یک سیکل ترکیبی 8.5 لیتر سوخت به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند تا دست کم روی کاغذ وعده مقرون به صرفه بودن را برآورده کند.


باتری خودرو mvm 530