سئو صوتی (Voice Search) ترفندهایی برای سلطه بر جستجوهای الکسا و گوگل!

تأثیر جستجوی صوتی بر سئو: راهی به سمت بهینه‌سازی جدید ویرا آریان

روشی که افراد برای پرسش‌های صوتی خود قاب‌بندی می‌کنند ممکن است تحت‌تاثیر زمینه و زمینه فرهنگی آنها باشد. برای کسب‌وکارهایی که هدفشان بهینه‌سازی جستجوی صوتی چندزبانه است، درک تفاوت‌های فرهنگی مرتبط با هر زبانی که هدفشان است، بسیار مهم است. این ممکن است شامل همکاری با کارشناسان محلی یا سرمایه‌گذاری در تحقیقات فرهنگی باشد تا اطمینان حاصل شود که محتوا به طور واقعی با هر بخش مخاطبان طنین‌انداز می‌شود. برای ارزیابی عملکرد بهینه‌سازی صوتی، می‌توانید از ابزارها و متریک‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از متریک‌های مهم شامل افزایش ترافیک ارگانیک، بهبود نرخ درگیری کاربران و تغییرات رتبه کلمات کلیدی مرتبط هستند. بااستفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس می‌توانید میزان موفقیت و اثرگذاری استراتژی‌های خود را در جستجوی صوتی پیگیری کنید.

پیشنهاد می‌کنم برای درک بهتر این موارد به مقاله سئوی محلی مراجعه فرمایید. در حالی که تجارت صوتی فرصت های هیجان انگیزی را ارائه می دهد، بدون چالش نیست. فقدان یک رابط بصری می تواند مقایسه محصول یا کاوش چندین گزینه را برای مصرف کنندگان دشوارتر کند. اطمینان از وضوح در توضیحات محصول، ناوبری کارآمد با صدای فعال، و فرآیندهای بازگشت/تبادل بدون درز حیاتی خواهد بود. برای درک نحوه تعامل کاربران با محتوا از طریق صدا، ابزارهای تحلیلی که برای جستجوی صوتی طراحی شده اند در حال ظهور هستند.

به این دلیل که در حرف‌زدن هم همه از این نوع زبان استفاده می‌کنند. بیشترین استفاده از جستجوی صوتی در کمک رسانی به اشخاصه و نه چیز دیگه. یک شخص تنها یه جایی از شهر شلوغ نیاز به پاسخ، اطلاعات، یا کمک داره. چه جوان ترها و چه اشخاص بالغ، همه از ابزار فرامین صوتی در جستجو برای برقراری تماس و گرفتن راهنمایی یا اطلاعات محلی استفاده می‌کنند. چرا که مردم در حال حرکت و بیرون از منزل یا محل کار، زمانی که در خیابان هستند از موبایل استفاده می‌کنند و استفاده از جستجوی صوتی در این شرایط بسیار آسان‌تر از تایپ کردن است. با این به روز رسانی تمرکز بیش از حد بر کلمات کلیدی که تا قبل از آن رایج بود بی‌معنا شد.

یکی دیگر از جنبه های جذابی و مهم در جستجوی صوتی ، ارائه پاسخهای کوتاه به سوالات متداول است. که به طور معمول این پاسخ ها باید حدود 2 یا 3 جمله باشند که البته می تواند کمی نیز متغیر باشد. برای مثال اگر شما عبارت سئو را برای جستجو در گوگل تایپ کنید ، امکان دارد در هنگام جستجوی صوتی از عبارت شرکت سئو سایت حرفه ای استفاده کنید. طبق گفته های گوگل ، 41 درصد از بزرگسالان و 55 درصد از نوجوانان روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند. این نه تنها نشان می دهد كه جستجوی صوتی ابزاری مهم برای افراد در جستجو و بررسی وب است ، بلكه جذابیت بیشتری برای نسل جوان دارد.

این دوره که توسط موسسه Oxbridge ارائه شده است، به بررسی تکنیک ها و استراتژی های مختلف برای بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجوی صوتی می پردازد. در این دوره، از مباحث مقدماتی تا پیشرفته، به صورت جامع پوشش داده شده و با مثال های عملی و کاربردی، به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از این نوع بهینه سازی ببرید. برخلاف جستجوهای متنی، که کاربران ممکن است عبارات مختصر را وارد کنند، پرس و جوهای صوتی معمولاً مکالمه و طولانی تر هستند. این تغییر مستلزم تعدیل قابل توجهی در استراتژی محتوا است – که شامل کلمات کلیدی طولانی، زبان طبیعی و پاسخ هایی است که متناسب با هدف کاربر است. بهینهسازی جستجوی صوتی شامل تقویت حضور آنلاین شما با تنظیم محتوای دیجیتالی شما برای مطابقت با نحوه صحبت طبیعی مردم است. برخلاف جستجوهای سنتی مبتنی بر متن، که کاربران کلمات کلیدی را تایپ میکنند، جستجوی صوتی از دستورات صوتی برای تعامل با موتورهای جستجو و یافتن اطلاعات استفاده میکند.

وقتی نوبت به رشد کسب و کار شما به صورت آنلاین می رسد، پیشرو ماندن فقط یک موضوع نوآوری نیست. این در مورد درک و انطباق با روشهای در حال تحول مصرف کنندگان با فناوری است. در نهایت، اعتبار دامنه سایت Backlinko عدد 85 است که این مقدار، از میانگین 77 که برای جستجوی صوتی مورد نیاز است، بیشتر می باشد. وقتی که من برای این بخش از سایت محتوا می نوشتم، همیشه حواسم بود که این محتوا برای جستجوی صوتی هم بهینه باشد. ویدئو یکی از بخش های مهم استراتژی گوگل برای پاسخ به عبارات جستجو شده صوتی می باشد.

آموزش سئو سایت برای جستجوی صوتی را با معرفی کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا در جستجوی صوتی مطرح نمودیم. در اینجا قصد داریم شما را با استراتژی های سئو برای جستجوی صوتی آشنا کنیم. جستجوی صوتی در گوگل که با نام Search by voice شناخته میشه، یه فناوری گوگل هست که به شما امکان میده با صحبت کردن با تلفن همراه یا کامپیوتر از جستجوی گوگل استفاده کنین. شما فقط باید روی نماد میکروفن در نوار گوگل کلیک کنین یا ضربه بزنین و درخواست خودتون رو با صدای بلند اعلام کنین. مزیت اصلی اون اینه که می‌تونین با حرف زدن و بدون نیاز به تایپ و کلیک جستجو کنین.

معمولا افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند به دنبال پاسخ سریع هستند، به همین دلیل توصیه می‌کنم که پرسش‌ها را درون محتوا بیاورید و همانجا به شکل کوتاه و کمتر از 30 کلمه به آنها پاسخ دهید. امروز که این مقاله را در زمینه سئو سایت برای جستجوی صوتی تالیف می‌نمایم، داده‌ها نشان می‌دهد که در آینده جستجوها از حالت تایپی (Keyword-based) به حالت صوتی تغییر پیدا خواهد کرد. یعنی رفتار مردم تغییر خواهد کرد و در نتیجه فرایند سئو مقداری متفاوت خواهد شد. تجارت صوتی به خرید محصولات یا خدمات با استفاده از دستورات صوتی از طریق دستیارهای دیجیتال یا دستگاه های هوشمند اشاره دارد. با افزایش محبوبیت بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی یکپارچه، مصرف کنندگان با استفاده از دستورات صوتی خرید راحت تر می کنند.

این روند در کارهایی مانند سفارش مجدد وسایل خانه، خرید موسیقی یا حتی سفارش غذا مشهود است. کسب‌وکارها، به‌ویژه پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، باید اطمینان حاصل کنند که فهرست‌بندی‌های محصولات، توضیحات و فرآیندهای پرداخت آنها برای تجربه‌های خرید با صدای فعال بهینه شده است. اکنون زمان آن رسیده است که برخی از اصطلاحات مربوط به بهینه سازی جستجوی صوتی و به طور کلی دنیای سئو را انتخاب کنید. در یک بازه زمانی کوتاه، جستجوی صوتی نحوه جستجو و یافتن اطلاعات، تصمیم گیری و تعامل با برندها را تغییر داده است. اگر قبلاً از جستجوی صوتی استفاده نمیکنید، ممکن است جذب مخاطبان گستردهتری را از دست بدهید یا اطمینان حاصل کنید که بهترین خدمات را به مشتریان فعلی خود ارائه میدهید. بسیاری از نتایج جستجوی صوتی در واقع فقط یک نتیجه تکی را ارائه می کنند.

از داده‌های ساختاریافته و اسکیما مارکاپ استفاده کنید تا موتورهای جستجو بهتر موضوعات محتوای شما را درک کرده و در نتایج جستجوی صوتی نمایش دهند. داده‌های ساختاریافته اطلاعاتی مانند عنوان، قیمت، ساعت‌های کاری و امتیازدهی را برای موتورهای جستجو قابل‌دسترس‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند محتوای شما بیشتر به چشم کاربران بیاید. میانگین شمار کلمات صفحات نتایج جستجوی صوتی حدود 2300 کلمه است، بنابراین محتوای این صفحه از نظر طول محتوا برای سئو جستجوی صوتی، تقریبا در حالت “ایده آل” قرار دارد. مثل بسیاری از محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل، جستجوی صوتی گوگل در لابراتوارهای گوگل متولد شد. در ابتدا کاربران رو ملزم به تماس با یه شماره تلفن از تلفن همراه خود می‌کرد، بعد از اون پیام ضبط شده‌ای به اونها میگفت که «کلمات کلیدی جستجوی خود رو بگین». سپس کاربر هر کدوم از کلمات کلیدی رو که می‌خواسته جستجو کنه، میگفت.

با تکمیل این دوره، شما آمادگی لازم برای مواجهه با چالش های مختلف در مسیر بهینه سازی سایت خود را خواهید داشت و می توانید به عنوان یک متخصص سئو جستجوی صوتی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید. داده های ساخت یافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه محتوای شما را بهتر درک کنند. با پیاده‌سازی نشانه‌گذاری طرحواره، کسب‌وکارها می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره محتوای خود در اختیار موتورهای جستجو قرار دهند و احتمال اینکه در نتایج جستجوی صوتی مرتبط ظاهر شوند، بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، دستور العمل با نشانه گذاری طرحواره می تواند به دستیار صوتی اجازه دهد دستورالعمل های آشپزی یا لیست مواد را مستقیماً به کاربران منتقل کند. جستجوی صوتی از زمان آغاز به کار دستخوش تحولات قابل توجهی شده است. آنچه به عنوان دستورات صوتی ابتدایی در دستگاه های تلفن همراه آغاز شد، اکنون به یک فناوری پیچیده تبدیل شده است که با پیشرفت در هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی امکان پذیر شده است.

این تعامل مثبت می‌تواند باعث شود که دستیارهای صوتی به راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا کنند و آن را در نتایج جستجوی صوتی به نمایش بگذارند. در حالی که تأثیر دقیق اسکیما بر نتایج جستجوی صوتی به طور کامل مشخص نشده است، استفاده از نشانه‌گذاری اسکیما می‌تواند به گوگل کمک کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کند. علاوه بر این، گوگل در حال توسعه ویژگی‌های جدید اسکیما به نام «speakable» است که برای بهینه‌سازی پاسخ‌های صوتی طراحی شده است. این ویژگی به موتورهای جستجو می‌گوید که یک محتوا یا بخش‌هایی از آن برای پاسخ‌های صوتی مناسب است. محتواهایی که برای جستجوی صوتی بهینه‌سازی شده‌اند باید شامل پاسخ‌های مستقیم و واضح به سوالات کاربران باشند.

سطح نگارش محتوای شما، باید متناسب با قدرت درک متن فردی با سواد کلاس نهم (یا کمتر) باشد. به صورت عادی، نتایج جستجوهای صوتی در سطح درک متن فردی با سواد کلاس نهم نوشته شده است. بله، جستجوی صوتی در گوگل احتمالا نسبت به جستجوی کلمات کلیدی به صورت محسوس، طولانی تر می باشد. خب، حالا که شما کلی ابزار مفید برای جستجوی کلمات کلیدی دارید، زمان آن رسیده که محتوای خودتان را حول این کلمات کلیدی، بهینه سازی کنید. به دلیل این که جستجوی صوتی کار راحتی است، افراد در مکان ها و زمان هایی می توانند از آن استفاده کنند که شاید پیش از این نمی توانستند. در حقیقت، گوگل گزارش داده است که جستجو برای مکان های نزدیک من ( جستجوهای ____ near me now) در طول دو سال گذشته، 150% افزایش پیدا کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین عناصری که با ظهور مرغ مگس خوار تغییر کرد، تاکید بر جستجوی معنایی یا معنای ضمنی جستجو بود. قصد کاربر یکی از مهم‌ترین مبانی جستجو محسوب میشه، اما برای ماشین آلات نتیجه گیری اونچه کاربران هنگام انجام جستجوهای خاص واقعاً میخوان، بسیار دشواره. این مسئله نشون دهنده تغییر توانایی گوگل برای تعیین هدف در جستجوهای نسبتاً مبهم و ارائه تجربه بهتر به کاربرانه. چیزی که گوگل با توسعه سیستم یادگیری ماشین Rank Brain خود ادامه داد. در اینجا بود که جستجوی صوتی در گوگل خیلی کاربردی‌تر و موفق تر در بازار به کار خود ادامه داد.

به عنوان مثال، آنها ممکن است بپرسند “بهترین رستوران ایتالیایی در شهر کدام است؟” در چنین سناریوهایی، مشاغلی با شهرت قوی و نظرات مثبت بیشتر پیشنهاد می شوند. تشویق مشتریان راضی به ارائه نظرات مثبت در پلتفرم هایی مانند GMB، Yelp و TripAdvisor می تواند شانس کسب و کار را در نتایج جستجوی صوتی به طور قابل توجهی تقویت کند. سرعت یک عامل مهم در سئو و حتی بیشتر از آن برای جستجوی صوتی است. کاربرانی که از طریق دستورات صوتی به دنبال پاسخ هستند، انتظار پاسخ سریع دارند. وب سایتی که تاخیر دارد یا بارگذاری آن خیلی طول می کشد نه تنها ممکن است شانس خود را برای رتبه بندی از دست بدهد بلکه می تواند بازدیدکنندگان بالقوه را نیز ناامید کند. استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا گلوگاه‌های عملکردی را شناسایی و اصلاح کنند و اطمینان حاصل کنند که سایت‌هایشان سریع و روان بارگیری می‌شوند.

همچنین در مورد این جستجو آمار زیادی هم متوجه افرادی است که یا در حال رانندگی با ماشین و یا راه رفتن هستند، است. گزارش ترندهای اینترنت در سال 2016 نشان داد که 22٪ از مردم از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات محلی استفاده می کنند. این امر منطقی است و نیازی به گفتن نیست ، این یک پدیده مبتنی بر موبایل است. جستجوی صوتی باعث می شود این جستجوهای “نزدیک من” برای کاربر سریعتر و آسان تر شود. اگرچه گوگل غالباً سؤالات گفتاری را از بدنه متون بیرون می کشد ، اما ارائه پاسخ بصورت گزیده یا سؤالات متداول ، روش ساده تر و بهتری است.

برای اینکه سایت شما به این مرحله برسد، سعی کنید در محتوا به سؤالات و نیازهای مخاطب هدف پاسخ دهید. این مورد صرفا برای کسب و کارهای محلی است که قبلا در مقاله سئوی محلی نیز به آن اشاره کردیم. برای اینکه بتوانید عبارات کلیدی سوالی مانند را پیدا کنید، می‌توانید از سایت‌هایی مانند answerthepublic.com و quora.com و یا buzzsumo.com کمک بگیرید. اگر به حوزه سئو و بهینه سازی غلاقه مند هستید توصیه می کنیم پادکست تخصصی سئو را از دست ندهید در ۲ نسخه ویدویی و صوتی. در گذشته، دنیای دیجیتال موانع مهمی را برای افراد دارای معلولیت ایجاد می کرد.

در این نقطه هم باید بتوانید متوجه نحوه برخورد مخاطب با جستجوی صوتی و سایت خود باشید. از گوگل آنالیتیکس برای این کار کمک بگیرید تا فرآیند درک مخاطب راحت‌تر شود. معمولاً کاربران زیادی در هنگام سرچ صوتی به‌دنبال پاسخ سؤالاتی مثل «رستوران ارکیده کجاست» می‌گردند! به همین دلیل ثبت اطلاعات و جزئیات محلی شما در سرچ صوتی تأثیر فراوانی دارد. این کار را می‌توانید با ثبت اطلاعاتی مثل آدرس یا شماره تلفن در قسمت گوگل مپ شروع کنید.

گوگل از محتوای فیچر اسنیپت‌ها برای پاسخ به ۴۰.۷ درصد از جستجوهای صوتی استفاده می‌کند. بنابراین، ارائه محتوای کوتاه و مختصر در قالب تعاریف، لیست‌های شماره‌گذاری‌شده و غیره می‌تواند شانس شما را برای نمایش در نتایج جستجوی صوتی افزایش دهد. با افزایش استفاده از جستجوی صوتی و محبوبیت دستیاران صوتی، لازم است استراتژی‌های سئوی سایت خود را برای این نوع جستجوها تغییر دهید. در ادامه روش‌هایی که می‌توانند به بهبود نمایش سایت شما در نتایج جستجوی صوتی کمک کنند، معرفی می‌شوند. سرعت بارگذاری صفحات یکی از عوامل کلیدی در سئو است، اما در جستجوی صوتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین میزان استفاده از کلمات کلیدی (یا همان عبارت‌های جستجو شده) بال تعداد کلمات ۴ تا بیشتر از ۱۰ کلمه در جستجو صوتی بیشتر از جستجو متنی است. در جستجو متنی تمایل به جستجو عبارت‌های دو کلمه‌ای بیشتر است. در حالی که در جستجو صوتی کاربران معمولا از ۳ کلمه و بیشتر استفاده می‌کنند. تا اینجا به این شکل موضوع را مطرح کردیم که انگار هیج تفاوتی بین جستجو صوتی با متنی وجود ندارد. در واقع گفتیم که از لحاظ تکنیکی در نحوه کارکرد موتور جستجو تغییری اعمال نمی‌شود.

وبسایتهایی که سریع بارگیری میشوند، احتمالاً ترافیک جستجوی صوتی را جذب میکنند، زیرا کاربران انتظار پاسخ سریع به سؤالات خود را دارند. شرکت شما مجموعه ای از راه حل ها و خدمات فناوری اطلاعات را ارائه می دهد. به یاد داشته باشید که در جستجوی صوتی فارسی در گوگل، کاربران به دنبال پاسخ‌های سریع و واضح هستند. بررسی ترند ها و آمار به دست آماده از اطلاعات موجود در جستجوهای صوتی کاربران، نشان می دهد که در حدود ۲۲درصد از این نوع جستجوها در رابطه با پیدا کردن اطلاعات و مشخصات محلی و مکانی است. این مقاله از محتوامون به بررسی راهکارها و استراتژی‌هایبهینه‌سازی سایت برای جستجوی صوتی می‌پردازد. با توجه به اینکه جستجوی صوتی بیشتر به صورت سوالات کامل و محاوره‌ای انجام می‌شود، ضروری است که استراتژی‌های سئو خود را بر اساس این نوع جستجوها تنظیم کنید.

پیش‌بینی‌های مختلفی در مورد آینده جستجو به صورت صوتی وجود دارد که قصد نداریم در این مقاله به آن‌ها اشاره کنیم. پیش‌تر در مقاله ترندهای دیجیتال مارکتینگ هم به‌صورت خلاصه به این موضوع اشاره کرده بودیم. طبیعتا اولین زبانی که این سیستم صوتی پشتیبانی می‌کرد، انگلیسی بود. اما امروزه این سیستم به‌قدری پیشرفت کرده است که حتی زبان فارسی را هم تشخیص می‌دهد. و شما همین الان می‌توانید به صورت صوتی جستجوهای خود را انجام دهید. اسکیماها به گوگل اطلاعات زیادی درباره‌ی زبان و محتوا شما می‌دهند.

زمانی‌که قصد سرچ در گوگل دارید، در کنار بخش مخصوص برای نوشتن متن، یک میکروفون وجود دارد. با کلیک روی آن میکروفون می‌توانید موضوع سرچ را بگویید و گوگل برای‌تان شروع به سرچ می‌کند. این فناوری، از تشخیص گفتار استفاده می‌کند تا صحبت شما را به متن تبدیل کند. اگر اولین پاراگراف این مقاله رو به دقت بخونید می‌بینید که من با جستجوی صوتی چیه شروع کردم. جستجوی صوتی در چه طیف سنی از مخاطبین با استقبال گسترده‌تری مواجه بوده؟ جوانان و نوجوانان مشتاق‌ترین طیف از کاربران هستند که از فرامین صوتی در گوشی موبایل به منظور جستجو استفاده می‌کنند. گرچه افراد با محدوده سنی مختلف هم استفاده زیادی از این ابزارها دارند.

شما نه تنها “چرا” را درک خواهید کرد، بلکه مهمتر از آن، “چگونه” بهینه سازی جستجوی صوتی را درک خواهید کرد. از درک تفاوتهای ظریف قصد مکالمه کاربر تا کشف مکانیزمهای سیستمهای تشخیص خودکار گفتار (ASR)، این راهنما قطبنمای شما در جهتیابی در زمین تعاملات صوتی است. هلدینگ چابک نیز با حمایت از کسب‌وکارهای فناور محور می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر بهینه‌سازی و جذب ترافیک از جستجوی صوتی، بهترین نتایج را کسب کنید. پیش  از این، ما بزرگترین مطالعه عوامل رتبه بندی سئو جستجوی صوتی را در اختیار شما قرار دادیم. واقعا به لطف جستجوی صوتی، کلمات کلیدی سوالی سال به سال افزایش یافته و حالا تقریبا 61% رشد سالانه دارند.

امروزه جستجوی صوتی در گوگل با ده‌ها برنامه و محصول کاملاً سازگاره. جستجوی صوتی گوگل به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه گوگل تبدیل شده. جستجوی صوتی گوگل بر فناوری تشخیص موسیقی تیم تحقیق AI گوگل استواره. گوگل با استفاده از شبکه‌های اتصال عمیق برای به رسمیت شناختن موسیقی در دستگاه‌های تلفن همراه، در حال حاضر Now playing روی Pixel2 رو راه اندازی کرده. در هر حال هر دو نوع روش جستجو نیاز به درک بازاریابی سئو در رابطه با کلمه کلیدی ، طول محتوا و نگارش به روشی که برای کاربر و موتور جستجو قابل فهم باشد دارند. یکی از محبوب ترین کاربردهای جستجوی صوتی ، یافتن مشاغل محلی است که اغلب عباراتی مانند “نزدیک من” یا “محلی” را شامل می شود.

یکی از بدیهی ترین این اقدامات وجود محتوا و مقالات به زبان محاوره یعنی همان زبانی که کاربر برای جستجوی صوتی استفاده می کند است. برای انتخاب کلمات کلیدی بهتر است به جای استفاده از کلمات تخصصی از کلمات متداول و رایج در بین عموم مردم استفاده کنید.این موضوع را با یک مثال به شما توضیح می دهیم. Rich snippet یک متن اضافی که گوگل به همراه URL و توضیحات متا سایت شامل عبارات کلیدی نشان می دهد ، یکی دیگر از راه های عالی برای بهبود سئوی سایت شما است. اطلاعات اضافی به موتور جستجو در فهم صوت کمک می کند که مبتنی بر هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی توانایی صوتی موتورهای جستجو را تقویت می کند و با هر بار جستجو توسط کاربران ، گوگل باهوش تر هم می شود.

کاربری که به سایت شما مراجعه می کند بهتر است با عباراتی مواجه شود که محاوره ای و قابل درک باشد به جای اینکه احساس کند ، محتوا توسط یک ربات نوشته شده. امروز ، جستجوی صوتی محبوب تر از همیشه است ، و این می تواند تا حد زیادی بر سئوی وب سایت شما تأثیر بگذارد. اما از آنجا که جستجو با استفاده از پرس و جوهای گفتاری با جستجو با استفاده از مطالب نوشتاری متفاوت است ، شما باید سایت خود را از این نظر نیز بهینه کنید. در بخش بلاگ سایت خود می‌توانید از این دست محتوا را تولید کنید. همان‌طور که مطرح شد در جستجوی صوتی کاربران اغلب دوست دارند به جواب سوال‌های‌شان برسند. یکی از راه‌های ساده دیگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط نصب اکستنشن Keywords Everywhere روی مرورگر کروم است.

با افزایش استفاده افراد از ابزارهای هوشمند گوشی موبایل لزوم بهینه سازی و سئو صفحه برای جستجوی صوتی Voice Search هم افزایش پیدا کرده است. رمز موفقیت شما در سئو سایت بهینه سازی برای این ابزارهاست تا سهم رو به رشد فرامین صوتی در بازار داغ جذب ترافیک از موتورهای جستجو را از دست ندهید. این فایل آموزشی مقدمه ای بر دوره آموزش سئو در جستجوی صوتی است. در این ویدیو، شما با اهداف و محتوای کلی دوره آشنا خواهید شد و اهمیت بهینه سازی برای جستجوهای صوتی در دنیای دیجیتال امروز را درک خواهید کرد. این مقدمه به شما کمک می کند تا به صورت کامل آماده ورود به مباحث تخصصی تر شوید. قبلا در سایت میهن لرن در خصوص اسکیما و تاثیر آن بر سئو صحبت کرده‌ایم.

از آنجایی که جستجوهای صوتی به طور طبیعی مکالمه هستند، تولید محتوایی که با این لحن مطابقت داشته باشد ضروری است. این به معنای استفاده از زبانی است که با نحوه صحبت مردم در زندگی روزمره همخوانی دارد. ترکیب سبک مکالمه می تواند محتوا را مرتبط تر و مناسب تر برای جست و جوی صوتی کند. استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته، درک محتوای شما را توسط موتورهای جستجو افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما حول دستور العمل ها می چرخد، اجرای داده های ساختاریافته می تواند اطلاعات جامعی در مورد مواد تشکیل دهنده، زمان پخت و پز و نظرات کاربران ارائه دهد.

با استفاده از هوش مصنوعی، ابزارهای فرمان صوتی و جستجوی صوتی به مرور با یادگیری الگوهای محاوره‌ای منظور ما را بهتر درک می‌کنند. آیا تلفظ شما کتابی است؟ «پیتزا فروشی نزدیک» یا محاوره ایست «یه پیتزا فوروشی نزدیک میخوام» قطعا شما به گفتگوی محاوره‌ای که برای شما راحت‌تر است روی می‌آورید. بلندگوهای هوشمند مانند آمازون اکو و گوگل هوم، همراه با دستیارهای فعال صوتی مانند سیری و کورتانا، شیوه جستجوی اطلاعات کاربران را متحول کرده اند. این دستگاه‌ها به‌طور یکپارچه در خانواده‌های سراسر جهان ادغام شده‌اند و بسیاری از کاربران آن‌ها را به اندازه گوشی‌های هوشمندشان ضروری می‌دانند. این پذیرش اصلی، افراد را به استفاده از دستورات صوتی برای کارهایی از پخش موسیقی گرفته تا خرید آنلاین و جستجوی اطلاعات مشروط کرده است. برای کسب‌وکارها، این به معنای یک پلتفرم کاملاً جدید برای دسترسی و جذب مخاطبان است.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/