همگام تحلیل داده وب
آشنایی با بهترین ابزارهای جمعآوری و تحلیل داده در کسبوکارهای آنلاین
16 درصد آنها گفتهاند که ابزارهای تحلیل داده در تعیین راهبردهای کلیدی به آنها کمک کرده است. 10 درصد از پاسخدهندگان نیز ابراز کردهاند که تجزیه و تحلیل دادهها موجب بهبود روابطشان با مشتریان و شرکای تجاری شده است. این ابزار همچنین نظارت بر داده ها و هشدارهای زمان واقعی را ارائه می دهد که می تواند برای رفتار غیرعادی کاربر تنظیم شود.فاکس متریکس درک معنای داده ها و اعداد را ارتقا می بخشد. این پلتفرم با بسته رایگان Core و بسته رشد با 299 دلار در ماه شروع می شود و قراردادهای Enterprise نیز موجود است. ؟ چگونه میتوان اهداف وبسایت را تعیین کرد؟ تعیین اهداف مشخص نظیر افزایش نرخ تبدیل، کاهش نرخ پرش و بهبود تجربه کاربری از جمله روشهای تعیین اهداف وبسایت هستند.
با دسترسی به تلفن همراه Tableau، کاربران برای تعامل با داده های خود به میز خود محدود نمی شوند. آنها میتوانند به داشبوردها و گزارشها از تلفنهای هوشمند یا تبلتهای خود دسترسی داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که دادهها و بینشهای حیاتی همیشه در دسترس هستند، چه در دفتر و چه در میدان. کاربران میتوانند نمودارها و تجسمهای سفارشی را در یک تجربه سریع و شهودی ایجاد کنند که امکان ارتباط مؤثر بینشها و یافتهها را فراهم میکند. این ویژگی مجموعهای از ابزارها را برای ایجاد نمودارها و تجسمهای سفارشی فراهم میکند که تفسیر مجموعه دادههای پیچیده و استخراج بینشهای عملی را آسانتر میکند. این بدان معناست که صرفنظر از خروجی تجزیه و تحلیل، همیشه کار ابزار هوش مصنوعی را ارزیابی کنید.
در این مرحله باید از قدرت و دانش متخصصان تحلیلگر استفاده کنید و دادههایی که در اختیار دارید را آنالیز نمایید. به خاطر داشته باشید که آنالیز دادهها کار سادهای نیست و بر اساس شرایط کسبوکارها روشهای متغیری به کار میرود. به عنوان مثال ممکن است بخواهید یک تحلیل پیشگویانه انجام دهید و ببینید در چند ماه آینده چه کارمندانی شرکتتان را ترک میکنند. شاید هم دوست دارید یک تحلیل توصیفی داشته باشید و از دادههای قبلی برای کسب بینش استفاده کنید. بعد از اینکه نوع داده را مشخص کردید و متوجه شدید به چه نوع دادهای نیاز دارید باید به سراغ ابزارهای مختلف بروید و از این ابزارها کمک بگیرید.
در این مجموعه آموزشی تلاش می کنم بهترین و به روزترین مطالب موجود در حوزه کسب وکار و توسعه فردی را در اختیار شما قرار دهم. اگر با این مراحل آشنا نباشید بدون شک به اطلاعاتی که میخواهید دست پیدا نمیکنید. این بخش را به دقت مرور کنید تا متوجه شوید چگونه میتوانید روح داده محوری را در شرکتتان جاری سازید. تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که چگونه میتوانید از رقبایتان پیشی بگیرید و موفقیت بیشتری کسب کنید؟ با بررسی سایتها و اپلیکیشنهای رقبا میتوانید بینشهای ارزشمندی درباره فعالیت آنها کسب کنید. اگر خوب به اطرافتان نگاه کنید کاربردهای این علم وسیع را هم مشاهده خواهید کرد.
پلتفرم Akkio به دلیل موتور هوش مصنوعی پیشبینیکنندهاش که بینشهای ارزشمندی را نشان میدهد، متمایز است و آژانسها را قادر میسازد نه تنها روندهای آینده را پیشبینی کنند، بلکه اقدامات آگاهانه را نیز انجام دهند. رابط کاربر پسند این پلتفرم امکان مدیریت داده ها را از طریق مکالمه، نه از طریق کد، فراهم می کند و آن را برای طیف وسیع تری از کاربران قابل دسترسی می کند. با Akkio، آژانسها میتوانند بینشهای استراتژیک و گزارشهای بهروزرسانی خودکار زنده ایجاد کنند و توانایی خود را برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان با تجسم دادههای بلادرنگ افزایش دهند. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد؛ این فرآیند تنها به معنای جمعآوری اطلاعات نیست. بلکه تجزیه و تحلیل و تبدیل این دادهها به گزارشهایی ارزشمند که بینش شما را نسبت به مشتریان و کسبوکارتان بهبود دهد؛ هدف بسیار مهم دیگر در این زمینه است.
هرچه دستورالعملهای خود را بهتر تنظیم کنید، خروجی قویتر خواهد بود و این به تمرین نیاز دارد. شما با اصول اولیه شروع خواهید کرد و یاد می گیرید که چگونه داده ها را از وب سایت ها با استفاده از کتابخانه های قدرتمند پایتون مانند BeautifulSoup و Scrapy استخراج کنید. این ابزارها شما را قادر می سازند تا داده های ساختاریافته و بدون ساختار را از وب به راحتی جمع آوری کنید. سپس این دوره به ایجاد تجسم های تأثیرگذار با ابزارهایی مانند Matplotlib و Seaborn می پردازد و به شما قدرت می دهد تا بینش های مبتنی بر داده را به طور مؤثر ارائه دهید. در پایان دوره، افراد به خوبی در اسکراپینگ وب، تمیز کردن دادهها، تجسم و تجزیه و تحلیل، با درک عمیق از نحوه استفاده از این مهارتها برای تصمیمگیری مبتنی بر داده، آشنا خواهند شد. SQL (Structured Query Language) یک زبان پرس وجو برای مدیریت و دسترسی به داده های ذخیره شده در پایگاه های داده رابطه ای است.
ابزار Codesquire AI یک دستیار هوش مصنوعی است که به مهندسان، تحلیلگران و دانشمندان داده کمک میکند و کد پیشنهاد میدهد. این دستیار هوش مصنوعی اطلاعات کلیدی را در برنامههای شما (دادهها) پیدا میکند، بینش ایجاد میکند و وظایف شما را با عوامل هوش مصنوعی خود خودکار کرده تا بهتر و سریعتر تصمیم بگیرید. با استفاده از مفاهیم آماری مانند توزیعهای احتمالی، میتوانید احتمال وقوع رویدادها را تخمین بزنید. آزمونهای آماری نیز به شما کمک میکنند تا فرضیههای خود را درباره دادهها آزمایش کنید و به نتایج قابل اعتمادی برسید. رگرسیون نیز یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند آماری است که به شما اجازه میدهد تا روابط بین متغیرهای مختلف را مدلسازی کنید.
همانطور که میدانید در بیشتر صنایع دادهها در طول بازههای زمانی جمعاوری میشوند. اگر شما هم چنین دادههایی دارید به کمک تحلیل سری زمانی که در ابزارهای مختلفی همچون پایتون و R انجام میشود میتوانید بینشها و اطلاعات ارزشمندی کسب کنید. فرض کنید یک فروشگاه بزرگ دارید و مقدار فروشتان را روزانه در یک فایل اکسل ثبت میکنید. بعد از چند ماه یک دیتاست بزرگ خواهید داشت که مقدار فروش را بر اساس بازههای زمانی مختلف همچون روزانه یا هفتگی در خود ثبت کرده است. حالا با تحلیل و آنالیز این دیتاها میتوانید فروش چند ماه آینده را پیش بینی کنید و خودتان را برای رفع نیازهای مخاطبان آماده کنید. با پیشرفت فناوری نحوه اجرای فرآیندهای مختلف در شرکتها نیز تغییر کرده است.
این اطلاعات میتواند به سازمانها کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند و عملکرد خود را بهبود بخشند. تجزیه و تحلیل دادهها، به فرآیند جمعآوری، مرتب کردن، ذخیرهسازی، تجزیه و تحلیل، تفسیر و تولید گزارشهای بصری از آنها گفته میشود. بهطور خلاصه هدف از این فرآیند کشف اطلاعات ارزشمند و ایجاد بینش درباره این اطلاعات است؛ تا از طریق آن بتوان به تصمیمات تجاری دقیقتر و موثرتری دست یافت. یک جایگزین محبوب گوگل آنالیتیکس است که داده هایی را برای تجزیه و تحلیل، رابط کاربر، روندها، و ادغام ارائه می دهد. شما می توانید داده های کاربر خود را از سایر سیستم عامل ها همگام سازی کنید.
حتی اگر شرکت کوچکی هستید و دادههای عظیمی ندارید باز هم به کمک پایتون و R میتوانید تجلیلهای آماری و الگوریتم های مختلفی همچون طبقه بندی و رگرسیون را اجرا کنید. به عنوان مثال تحلیل رفتار مشتریان، پیش بینی مقدار خرید آنها در آینده، پیش بینی ترک مشتریان، بررسی RFM و سایر موارد به راحتی در این دو زبان برنامه نویسی قابل انجام است. اگر دوست دارید در چند سال آینده به شرکتی پیشرو در صنعت خودتان تبدیل شوید همین امروز دست به کار شوید و استفاده از این برنامه ها را در پلن سالانهتان بگنجانید. اگر همه فرآیندهای تحلیلی را بررسی کنید به یک نقطه شروع میرسید که اولین و مهمترین گام برای دستیابی به اهداف کلان آنالیز است. یادتان باشد انجام این مرحله بسیار مهم است چون معنای ویژه به دادههایتان میدهد و شما را برای پیش بینیهای آینده آماده میسازد.
این اطلاعات به شما کمک میکنند تا سوالات تحقیقاتی خود را بهتر تعریف کرده و تحلیلهای دقیقتری انجام دهید. آمار توصیفی اولین قدم در هر پروژه تحلیل داده است و به شما کمک میکند تا درک عمیقتری از دادههای خود پیدا کنید. یکی از ویژگیهای جالب ابزار ماتومو، نقشههای گرمایی (Heatmaps) است که در نسخه پریمیوم آن موجود است. اگر با ابزارهایی مثل هاتجر کار میکردید، از حالا به بعد نیازی به شارژ مجدد حساب ندارید. بهاین ترتیب به شما کمک میکند تا کارایی چیدمان سایت را ارزیابی و مشکلاتی مانند کلیکهای عصبی (rage clicks) را که نشاندهنده کندی سایت یا عملکرد نامناسب یک ویژگی هستند، شناسایی کنید.
اگر با دادههای عظیمی که در کسبوکارتان جریان دارد آشنا باشید و بتوانید از آنها به خوبی بهره ببرید قادر خواهید بود ترندهای موجود در رفتار مشتریان را بشناسید و محصولات و خدماتی طراحی کنید که نو و بدیع هستند. تحلیل تحویزی همه آنچه که در مراحل قبل به دست آوردهایم را کنار هم جمع میکند و شما را یک گام به عمل نزدیکتر میسازد. این سیستمها از حجم عظیمی از دادهها استفاده میکنند تا به کسب وکارها کمک کنند تصمیمهای هوشمندانه و آگاهانهای بگیرند. اگرچه حجم دادههایی که کسبوکارها به طور روزانه تولید میکنند در حال افزایش است اما هنوز هم شرکتهایی هستند که از اهمیت تحلیل داده غافل ماندهاند. مگر میشود در دنیایی که همه برای دستیابی به قلب مشتری از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنند بدون برنامهریزی و شناخت دقیق مخاطب گام برداشت؟ مگر میشود بدون شناخت رقیبان و فعالیتهای آنان انتظار موفقیت داشت؟ معلوم است که نمیشود! تنها در چنین شرایطی است که میتوانید به موفقیت کسب وکارتان امید داشته باشید و خودتان را از رقبایی که احاطهتان کردهاند متمایز کنید.
؟ چالشهای تجزیه و تحلیل وب چیست؟ جمعآوری دادههای دقیق، تحلیل دادههای بزرگ و حفظ حریم خصوصی کاربران از جمله چالشهای تجزیه و تحلیل وب هستند. ؟ چرا تجزیه و تحلیل وب مهم است؟ تجزیه و تحلیل وب به شما کمک میکند تا عملکرد وبسایت خود را بهتر درک کنید و نقاط ضعف را شناسایی و بهبود دهید. اگر با دنیای آنالیز داده آشنا باشید یا حتی اسم آن به گوشتان خورده باشد بدون شک با ابزارهای مختلفی که در این حوزه وجود دارد هم آشنا خواهید بود. بهتر است بدانید که در این حوزه ابزارهای متعددی وجود دارد که هر کدام از آنها مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. برای اینکه درک درستی از دادههایتان داشته باشید باید مجموعهای از این ابزارها را در سبد کسبوکارتان قرار دهید تا با خیال آسوده به بررسی همه جوانب بپردازید و مطمئن باشید میدان رقابت را به رقبایتان نمیبازید.
این تحول، مایکروسافت آفیس را به انتخابی بیرقیب برای کارهای اداری، تحصیلی و شخصی تبدیل کرده و امروزه نمی توان از اهمیت یادگیری آفیس برای هر شخص حتی آدم های معمولی و خانم های خانه دار چشم پوشی کرد. هوش تجاری به خردهفروشان امکان میدهد تا با تحلیل دادههای مختلف، رفتار مشتریان خود را به طور دقیقتر درک کنند. با استفاده از ابزارهای BI، میتوان الگوهای خرید، ترجیحات مشتریان و عوامل مؤثر بر تصمیمگیری آنها را شناسایی کرد. Matomo حتی زبان کاربر را مشخص میکند تا درک بهتری از نحوه مصرف محتوای خود داشته باشید. این پلتفرم اطلاعاتی درباره صفحاتی که هر کاربر بازدید کرده است ارائه میدهد، که میتواند به شناسایی صفحات محبوب و نقاط ضعف سایت کمک کند.
یکی از ویژگیهای مهم ساختار XBOX برای کاربران، مربوط به قابلیت اجرای بازیهای محبوب ایکسباکس بر روی ویندوز است. برای مثال، بازیهای معروفی مثل Halo Infinite و Forza Horizon نه تنها روی کنسول سخت افزاری ایکسباکس اجرا میشود؛ بلکه کاربران ویندوز نیز میتوانند از تجربه این بازیهای فوقالعاده لذت ببرند. اگرچه فناوریهای جدیدی برای ذخیرهسازی آنها ایجاد شده اما حجم این دادهها تقریباً هر دو سال یکبار، دو برابر میشود. سازمانها همچنان برای همگام شدن با دادههای خود و یافتن راههایی برای ذخیره مؤثر آنها در تلاشند. اما فقط ذخیره آنها کافی نیست بلکه دادهها باید مورد استفاده قرار گیرند تا ارزشمند باشند و این بستگی به جمعآوری و طبقهبندی آنها دارد.
با استفاده از Paradigm AI از انبوهی از عوامل هوشمند برای جمعآوری، ساختار و عملکرد دادههای خود با دقتی شبیه به انسان استفاده کنید. اگر میخوای از جدیدترین مطالب حوزههای مختلف کاری، دورههای جدید، وبینارهای رایگان و ... زودتر از همه باخبر بشی، اطلاعات خودت رو ثبت کن تا عضو خبرنامه دانشکار بشی. برای تبدیل شدن به یک دیتا آنالیست حرفهای، تسلط بر حداقل یک زبان برنامهنویسی ضروری است. این ابزار برای روابط عمومیها، کارشناسان شبکههای اجتماعی و برندها، کاربرد دارد.
این ابزار به خوبی؛ امکان مدیریت اسناد را فراهم میکند ومیتوانید فرآیندهای تیمی را سادهتر کرده و همهچیز را در یک پلتفرم جامع مدیریت کنید. وقتی محصول استارتاپ شما یک وبسایت یا اپلیکیشن موبایل است؛ طبیعتا آمار کاربران مهمترین دادهای است که باید جمعآوری و تجزیه و تحلیل شود. در این زمینه ابزارهای گوناگونی وجود دارد که برخی از آنها دارای شهرت و اعتبار بیشتری بوده و البته به دلیل رایگان بودن بیش از سایرین مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع امروزه کمتر صاحب کسبوکاری است که درکی از اهمیت دادهها نداشته باشد. با این وجود، اینکه دادهها چقدر مهم هستند؛ چگونه جمعآوری میشوند؛ و چه استفادهای دارند؛ هنوز برای بسیاری از افراد موضوعی مبهم است. اگر میخواهید درباره مفهوم و اهمیت تحلیل دادهها و همچنین روش جمعآوری و بهکار بردن دادهها در استارتاپهای آنلاین بیشتر بدانید؛ در ادامه این نوشته همراه ما باشید.
؟ کدام ابزارها برای تجزیه و تحلیل وب مناسب هستند؟ ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس، سایمون وب و هاتجار از جمله ابزارهای محبوب برای تجزیه و تحلیل وب هستند. مگر میشود به بررسی تحلیل داده پرداخت و اسمی از ابزار فوقالعاده پاور بی آی نبرد؟ این ابزار در ابتدا به عنوان یک افزونه برای اکسل معرفی شد اما بعدها به ابزاری منحصربه فرد برای تجزیه دادهها بدل گردید. حالا شما میتوانید نسخههای مختلفی از این ابزار را نصب کنید و به کمک آن تحلیلهای پیشرفتهای همچون تحلیل پارتو، تحلیل سبد خرید و موارد دیگر را اجرا کنید. وجود زبان برنامه نویسی DAX در این برنامه به شما اجازه میدهد هر تحلیلی که به ذهنتان میرسد را انجام دهید. دیتا آنالیز یکی از روشهای بینظیری است که ایدههای منحصربه فردی درباره ترندهای آینده ارائه میکند.
برای استفاده از ماتومو هم مثل آنالیتیکس، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس کد رهگیری را در هدر سایت خود قرار دهید. بنابراین میتوانید از این اطلاعات برای بهبود تصمیمگیری در مورد مسائل مالی و برنامهریزی استفاده کنید. ترندها و آنچه مشتریان برای ارائه محصولات و سرویسهای جدید میخواهند را بررسی کنید و ارزشگذاری را به صورت پویا انجام دهید زیرا ظرفیتهای بیپایانی وجود دارد. دادههای حجیم میتوانند با مطالعه وابستگیهای متقابل بین انسانها، مؤسسات، نهادها و فرآیند و سپس تعیین راههای جدید برای استفاده از این اطلاعات به شما کمک کنند تا نوآوریهای جدیدی ابداع کنید. پایگاه دادههای گراف نیز با قابلیت نمایش مقادیر انبوه داده به گونهای که تجزیه و تحلیل را سریع و فراگیر میکند، اهمیت فزایندهای یافتهاند.
استفاده از ابزارهایی مثل تبلو یا پاور بی آی( و حتی اکسل) به شما این امکان را میدهد که داشبوردهای متنوعی بسازید و اهداف تان را در این بستر پیگیری و رصد کنید. شما می توانید با استفاده از ابزارهای تجسم کشیدن و رها کردن، درگیر و با داده های خود تعامل داشته باشید. از مدلسازی آماری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده میکند که میتوانید با استفاده از زبان انسان با آن تعامل داشته باشید. Tableau منابعی را در اختیار شما قرار می دهد تا داده های خود را اداره کنید، مطابقت دهید و به طور کارآمد مدیریت کنید. دانش و ابزارهای خودکار مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل داده ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.
مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها شامل افزایش کارایی است، زیرا این ابزارها می توانند حجم زیادی از داده ها را به سرعت پردازش کنند. آنها همچنین دقت بالایی را ارائه می دهند و خطر خطای انسانی را کاهش می دهند. ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند بینشهای عمیق و الگوهای پیچیدهای را که ممکن است از طریق روشهای تحلیل سنتی آشکار نباشند، کشف کنند. آنها تجزیه و تحلیل پیش بینی را فعال می کنند، که می تواند روندها و رفتارهای آینده را پیش بینی کند، و از تصمیم گیری مبتنی بر داده پشتیبانی می کند. علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند تجزیه و تحلیل دادهها را دموکراتیک کنند و بدون دانش آماری یا برنامهنویسی گسترده، آنها را در دسترس کاربران قرار دهند. AnswerRocket یک پلتفرم تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی است که شیوه تعامل کسبوکارها با دادهها را متحول میکند.
سپس در ادامه مراحل تحلیل داده ها را قدم به قدم از اصول اولیه تا تکنیک های پیشرفته را با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت. برندواچ یکی دیگر از ابزارهای انگلیسی زبان است که دادههای شبکههای اجتماعی و وبسایتها را پایش و تحلیل میکند. خلاصهای از صحبتهایی که در مورد شما (یا کسبوکارتان) در فضای مجازی میشود، هشتگهای ترند مربوطه و آنالیز نسبی رقبا را ارائه میکند. Matomo یک پلتفرم تحلیل وبسایت است که گزارشهای دقیقی درباره بازدیدکنندگان ارائه میدهد. این گزارشها شامل اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدکنندگان، منبع ورود آنها به سایت و نحوه یافتن صفحه شما است.
پیشرفتهای تکنولوژیکی اخیر به طور تصاعدی هزینه ذخیرهسازی دادهها و محاسبات را کاهش داده و ذخیرهسازی دادههای بیشتر را آسانتر و کم هزینهتر از قبل کرده است. با افزایش حجم دادههای حجیم که اکنون ارزانتر و در دسترستر است، قادر خواهید بود تصمیمات بهتر و دقیقتری بگیرید. در گذشته انواع دادههای معمولی، ساخت یافته بودند و به خوبی در یک پایگاه دادۀ رابطهای قرار میگرفتند. با ظهور دادههای حجیم، دادهها به انواع دادههای بدون ساختار جدیدی تبدیل شدند. انواع دادههای غیرساخت یافته و نیمه ساخت یافته مانند متن، صدا و تصویر به اطلاعات اضافهتری نیاز دارند.
این داشبوردها اطلاعاتی را به صورت گرافیکی و به صورت خلاصه نمایش میدهند تا تصمیمگیرندگان بهراحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند. این داشبوردها میتوانند اطلاعاتی درباره فروش، موجودی، رضایت مشتری و سایر موارد مهم را ارائه دهند. شرکت لایفوب، با ارائه محصولات رصد، پایش و تحلیل فضای مجازی، به کسبوکار، سازمان و نهادها کمک میکند تا دادهها و موضوعات دلخواه خود را در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی رصد و تحلیل کنند. ✅ گوگل آنالیتیکس رابط کاربری سادهتری دارد و استفاده از آن برای کاربران مبتدی راحتتر است. اگر سایتی که در حال تحلیل آن هستید کوچک است، Matomo مزایای منحصربهفردی ارائه میدهد. برای مثال، یک وبلاگ با کمتر از ۱۰,۰۰۰ بازدید ماهانه، تنها مقدار کمی از منابع سرور را مصرف میکند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری