چگونه تبلیغات خود را بهینه کنید؟2020-02-25
چگونه هزینههای تبلیغات گوگل را کاهش دهیم؟ راهنمای کامل و کاربردی
در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. یکی از تغییرات اساسی در بازاریابی مستقیم، ادغام کانالهای مختلف ارتباطی برای ایجاد یک تجربه یکپارچه است. از رنگهای زنده، تصاویر جذاب و متنهای کوتاه و واضح استفاده کنید.
برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است. کارشناسان ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت، لطفا در دسترس باشید. اگر این کوکی را غیرفعال کنید، ما نمی توانیم تنظیمات برگزیده شما را ذخیره کنیم. این بدان معنی است که هر بار که از این وب سایت بازدید می کنید باید کوکی ها را دوباره فعال یا غیرفعال کنید.
این پیامرسان در کشورهایی ازجمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کانادا کار میکند. پیامرسان واتساپ در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی کاربرد بیشتری دارد. در تصویر زیر پلتفرمهای اجتماعی را براساس میزان استفاده از آنها مشاهده میکنید. کمپین تبلیغاتی گروهی از تبلیغات است که پیام یکسانی را به اشتراک میگذارد.
صفحات سایت خود را بهبود دهید
اما برای مخاطبان عمومیتر لازم است در کانالهای متنوعی تبلیغات کنید تا دیده شوید. با استفاده از ابزارهای مدیریت هزینه، میتوانید بودجه خود را به صورت دقیق کنترل کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری کنید. کلمات کلیدی دمبلند عباراتی خاص و بلندتر هستند که معمولاً رقابت کمتری دارند و هزینه کلیک پایینتری دارند.
تجزیه و تحلیل نتایج کمپینهای تبلیغاتی به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و یک تبلیغ اثربخش داشته باشید و رویکردهای بهینهتری را برای آینده پیادهسازی کنید. تحقیقات بازار شامل استفاده از دیتاها، نظرسنجیها و بررسی رفتار مخاطبان است. این دادهها به شما امکان میدهد تا به مخاطبان هدف خود نزدیکتر شوید و اطلاعات ارزشمندی درباره آنها بهدست آورید. برای ارزیابی موفقیت یک کمپین تبلیغاتی، استفاده از ابزارهای تحلیلی ضروری است.
تبلیغات پاپ آپ برای کاربران محبوب نیستند و افراد از محصولات و تکنیکهایی برای غیرفعال کردن آنها استفاده میکنند. یکی از ویژگیهای این تبلیغات این است که کاربران برای ادامه فعالیت خود نیاز دارند تا آن ها ببندند. بنابراین این موضوع تضمین میکند که تبلیغات توسط کاربر مشاهده میشود. پاپ آپها میتوانند حاوی بازی، صدا یا ویدیو باشند تا کاربران را جذب کنند.
برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است. هیچ چیزی اندازه درگیر کردن احساسات نمیتواند باعث ایجاد نزدیکی بین یک تبلیغ و مشتری شود. کمپین تبلیغاتی «متفاوت فکر کن» اپل را به یاد بیاورید؛ این کمپین تحولی در دنیای تبلیغات ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۸ با دریافت جایزه امی برای بهترین فیلم تبلیغاتی، نام خود را جاودانه ساخت.
مدیریت بودجه و پیشنهاد قیمت (Bidding Strategy)یکی از بزرگترین چالشهای تبلیغات در گوگل، مدیریت صحیح بودجه است. انتخاب استراتژی پیشنهاد قیمت (مانند CPC دستی، هدفگذاری ROAS یا CPA هدف) تأثیر زیادی در کنترل هزینهها و به حداکثر رساندن بازدهی دارد. متخصصان افراک با بررسی دقیق عملکرد تبلیغات، بهترین استراتژی قیمتگذاری را برای شما انتخاب میکنند. هدفگذاری دقیق مخاطباننمایش تبلیغات به افرادی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، یکی از اصلیترین فاکتورهای موفقیت تبلیغات گوگل است.
سپس به این پرسش پاسخ دهید که چگونه میتوانم محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنم. باید بدانید مخاطبان هدف، بیشترین زمان آنلاین خود را در کجا میگذرانند. اما بعضی از مرتبطترینهای آنها بودجه، انعطافپذیری و اندازههای تبلیغ هستند. تمرین خوبی است که پیامهای منعطف ایجاد کرده و آنها را در قالبها و کانالهای مختلف ارائه کنید. در نهایت، اندازههای تبلیغاتی بیشتر به شما این فرصت را میدهد که در دستگاههای مختلفی نمایش داده شوید و دسترسی گستردهتری به مخاطبان داشته باشید.
آموزش بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)
یک نمونه از نظرات مشتریان و همچنین ۳ مزیت وسوسهکننده در تصویر زیر نگاه کنید. استفاده از اعداد و همچنین اشارهکردن به مزایایی که دغدغهٔ مخاطب است، کمک میکند مخاطب قانع شود. یک نمونه تست دیگر را هم ببینیم؟ در این بهینهسازی، کارشناسان ما متوجه شدند هم متن تبلیغ میتواند بهتر شود و هم تصویر آن تغییر کند. در تصویر، دادههای تست نشان دادند استفاده از تصویری که نتیجهٔ کاشت ابرو را نشان دهد، عملکرد بهتری دارد. تستهای مختلفی که ما انجام دادیم، نشان داده است تصاویر و متن تبلیغ در فرمتهای مختلفی نتایج متفاوتی رقم میزنند. به تصویر زیر نگاه کنید؛ نرخ کلیک تبلیغ با تصویر اول ۲ برابر تصویر دوم بوده است.
برای مثال، شرکتهای بزرگ هنوز بیلبوردهای تبلیغاتی خریداری میکنند یا در مجلات تبلیغ میدهند. کسب و کارهای کوچک نیز از تراکت و بروشور برای تبلیغ استفاده میکنند. تبلیغات همسان رابطه همزیستی بین ناشران و برندها ایجاد میکند و ناشرانی که به خوبی این نوع تبلیغات را انجام میدهند، از جریان درآمدی مناسبی بهرهمند خواهند شد.
تبلیغات در دنیای مارکتینگ آنقدر اهمیت دارد که شرکتها و صاحبان کسب و کارها، زمان زیادی را به آن اختصاص میدهند و بودجه جداگانهای برایش در نظر میگیرند. اما باید بدانید که تبلیغات از راههای گوناگون و با روشهای خاصی انجام میگیرد که هر فردی در فعالیت مارکتینگ خود باید آن را بداند. کسبوکارها، در بخش دیگری از کاپریلا میتوانند محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنند. این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده میشود، بنابراین نرخ تبدیل آن بالا است. رپورتاژها، تبلیغاتی هستند که از نظر شکل، سبک و نحوه نگارش مطابق با سایر نوشتههای رسانه هستند و مانند آگهی به نظر نمیرسند. این تبلیغات به برند کمک میکند تا از ارتباطاتی استفاده کند که مجله از قبل با مخاطبان خود شکل داده است.
بیایید صادق باشید، مدیریت بودجه تبلیغاتی مثل یک بازی استراتژیک است! از یک طرف میتوانید تعداد مخاطبان را جذب کنید و از طرف دیگر، باید هزینهها را کنترل کنید و از بودجه جلوگیری کنید. تبلیغات فقط به معنای فروش نیست، بلکه در مورد ایجاد روابط با مشتریان است. با تعامل با مشتریان از طریق تبلیغات هدفمند، کسب و کارها میتوانند وفاداری را تقویت کرده، خریدهای تکراری را تشویق کنند و ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهند. کمپینهای تبلیغاتی، اگر به درستی طراحی و اجرا شوند، میتوانند نقش مهمی در رشد و موفقیت کسبوکارها ایفا کنند.
آنها برای انتشار محتوای تبلیغاتی حمایتشده در رسانههای اجتماعی و وبسایتها هزینه پرداخت میکنند. زمانیکه برای تبلیغات همسان هزینه میکنید، از ویراستاری رسانه ناشر و مخاطبان آن برای کمک به افزایش آگاهی از برندتان استفاده میکنید. فیسبوک، پرکاربردترین شبکه اجتماعی است و در سال ۲۰۲۱، ۲/۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از آن استفاده میکنند. در واقع بیش از ۳۰ درصد جمعیت دنیا در این شبکه اجتماعی فعال هستند. از آنجاییکه افراد زیادی از فیسبوک استفاده میکنند، میتوانید به مخاطبان هدف خود در هر کسب و کاری دست یابید. یکی از قدرتمندترین ویژگیهای تبلیغات در فیسبوک، هدفگذاری مخاطبان است.
مهمترین اقدام برای بهینه کردن تبلیغات، این است که بفهمید کدام کلمات برای شما منجر به فروش میشوند و کدامها نه. داشتن ساختار مناسب به شما کمک میکند کاربران را بهتر و هدفمندتر به صفحه محصولات و خدماتی که دنبالش هستند هدایت کنید. در نتیجه تبلیغ شما مرتبطتر میشود و علاوه بر افزایش شانس فروش، گوگل هم امتیاز کیفی بالاتری به تبلیغ شما میدهد. برای پیشتازی در این عرصه، ملزم به بهینهسازی و تعدیل مستمر کمپینهای تبلیغاتی خود هستید. کانون ایران نوین بهعنوان بهترین شرکت تبلیغاتی ایران، صفر تا صد تبلیغات آفلاین و آنلاین را برای کسبوکارها اجرا میکند. دپارتمانهای مختلف کانون ایران نوین با بهرهمندی از دانش روز مارکتینگ و ابزارهای روز دنیا مثل هوش مصنوعی، بالاترین کیفیت را به مشتریان محترم ارائه میکند.
قبل از آن در سال ۲۰۱۰ کمپینی مشابه راهاندازی کرده بود و طی تبلیغ ویدیویی آنلاین ۲ الی ۳ دقیقهای، رایجترین جستجوهای سال گذشته را نمایش میداد. بازاریابان گوگل، تصاویر، کلیپهای ویدیویی و محتوای صوتی را جمعآوری میکنند تا جستجوها را به صورت داستان بیان کنند. بیننده فراموش میکند که در حال مشاهده تبلیغ است چراکه این تبلیغ مانند فیلم پخش میشود و مانند کپسول زمان است. این کمپین تاثیرگذاری خوبی داشت چراکه احساسات مخاطب را برانگیخته بود و آنها با برند گوگل تعامل کردند. میتوانید تبلیغات خود را به صورت آنلاین، چاپی و از طریق رادیو و تلویزیون نمایش دهید. استراتژی استفاده از ترکیبی از رسانهها را درنظر بگیرید تا شانس دیده شدن تبلیغ خود را افزایش دهید.
این روشها نهتنها کمهزینه هستند، بلکه اگر درست اجرا شوند، تأثیر طولانی مدتی هم خواهند داشت. بودجه هفتگی نیز یکی دیگر از روشهای بودجهبندی است که به تبلیغکنندگان امکان میدهد تا هزینههای تبلیغاتی خود را در یک دوره زمانی بلندتر مدیریت کنند. این نوع بودجهبندی به شما اجازه میدهد تا بودجه خود را به طور یکنواختتر در طول هفته توزیع کنید. فراموش نکنید اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در کسبوکار و خصوصا انجام تبلیغات در آن، مخاطب شناسی است. زمانی که شما دید کاملی از مخاطبان خود دارید، میتوانید برنامهریزیهای تبلیغاتی خودتان را بر اساس سن آنها، علایق، سلیقهها و دیگر موارد مربوط به آنها شکل دهید. براساس مطالعات، دامنه توجه افراد در حال کاهش است، بنابراین مختصر بودن پیام میتواند به جلب توجه بیشتر مخاطبان کمک کند.
- {
- «ارزش طول عمر» (Life Time Value | LTV) ارزش مشتری در مدت زمان ارتباطش با کسب و کار شما است. |}
- دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید با دیافراگم روشنتر، همراه با قابلیتهای نرمافزاری پیشرفته مانند Night Sight، تجربه عکاسی بهتری ارائه میدهد.
- اما امتیازی که میگیرید ثابت نیست و ممکن است در طول زمان کاهش یا افزایش یابد. {
- این فرایند از شما میخواهد تا مخاطب خود را عمیقتر بشناسید، تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید و از خلاقیت خود برای ایجاد تبلیغی بهره بگیرید که با مخاطبتان ارتباط مؤثرتری برقرار میکند. |}
- شما میتوانید اطلاعات ارزشمند را با مخاطبان مرتبط و هدفمند به اشتراک بگذارید تا زمانی که موتورهای جستجو در حال کراول هستند، آنها را بیابند. {
- نظرات مثبت مشتریان را در بهترین روش های تبلیغات خود به نمایش بگذارید تا اعتبار و اعتماد مشتریان بالقوه را ایجاد کنید. |}
این هماهنگی باعث میشود پیام برند در ذهن مخاطب باقی بماند و نرخ تعامل افزایش یابد. باید مکانهایی را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما در آنجا رفت و آمد دارند. برای این کار میتوانید از دادههای ترافیکی و آمار بازدیدکنندگان استفاده کنید.
با این روش آنها متوجه میشوند که هر تبلیغکننده حاضر است چه میزان برای هر فضای تبلیغاتی بپردازد. در دنیای امروز، تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای جذب مشتری و افزایش فروش است. اما برای بسیاری از کسبوکارها، به ویژه کسبوکارهای کوچک و نوپا، بودجه محدود میتواند یک چالش بزرگ باشد. این مقاله به شما نشان میدهد که چگونه میتوانید با استفاده از استراتژیهای هوشمندانه و خلاقانه، تبلیغات مؤثری را با هزینههای کم انجام دهید. با ما همراه باشید تا به بررسی روشهای مختلف تبلیغاتی بپردازیم و راهکارهایی را برای موفقیت در این زمینه ارائه دهیم.
فرض کنیم کلمه کلیدی ما «خرید رمان ایرانی» باشد و نوع این کلمه را تطبیق گسترده (Broad match) تعیین کرده باشیم. در این صورت، هر عبارتی که کاربر جستجو کند و گوگل فکر کند که مرتبط با کلمه کلیدی ما است، تبلیغ ما را به او نمایش میدهد. اما چه زمانی باید از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟ قبلاً انواع کلمات کلیدی گوگل ادز را به شما معرفی کردیم. پس حالا دیگر میدانید که کلمات ما میتوانند در یکی از حالتهای تطبیق دقیق، تطبیق گسترده و تطبیق عبارتی قرار داشته باشند. بنابراین لازم است همواره در جریان آخرین تغییرات باشیم تا با استفاده از آنها بتوانیم کمپین خود را بهینهتر کنیم.
تیک تاک به کسب و کارها اجازه نمیدهد تا به وبسایت خود را در پستها لینک دهند. این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که به تازگی تبلیغات را آغاز کرده است. بنابراین کسب و کارهایی که در تیک تاک تبلیغ میکنند به جای تمرکز بر تولید مشتریان راغب یا ترافیک، بر آگاهی از برند تمرکز دارند.
{قدم چهارم: انتخاب کنید
|}در کنار مبادله و پیدایش ارز، تبلیغات نیز یکی از قدیمیترین اقداماتی است که در دنیای تجارت صورت گرفت؛ چرا که به محض ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناساندن آنها هم به وجود آمد. بسیاری از افراد بر این باورند که اولین تبلیغ مربوط به یک پاپیروس در 3 هزار سال قبل از میلاد در مصر است. برخی دیگر نیز شروع تبلیغات را بعد از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ در سال 1450 میلادی میدانند.
همه این پارامترها با دادههای بهدست آمده از SSP مقایسه میشوند. اگر پروفایل کاربر با بازدیدکنندهی واقعی وبسایت مطابقت داشته باشد، مزایده آغاز میشود. زمانی که تبلیغکننده برنده مزایده شود، یک تبلیغ به متناسبترین کاربر با بهترین قیمت ارائه شده است. تلاشهای تبلیغاتی مداوم، تجربیات مثبت مرتبط با یک برند را به مشتریان یادآوری میکند، وفاداری را تقویت میکند و احتمال روی آوردن مشتریان به رقبا را کاهش میدهد. برای هر سرویس، همه چیزهایی را که سرویس خاص ارائه می دهد (حتی در تبلیغات طراحی وب سایت خود) درج کنید.
برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی، میتوانید مقاله ترکیب ایمیل و پیامک در بازاریابی را مطالعه کنید. همچنین، هوش مصنوعی، گیمیفیکیشن و بازاریابی صوتی تجربه کاربری را در این نوع بازاریابی بهبود میبخشند. این روش، با تکرار بسیار، یک راه موثر برای تبلیغ محصولات و خدمات است. زمانی که محصول شما از طریق یک اینفلوئنسر تبلیغ میشود، اعتماد مخاطب را با خودش همراه میکند و در نهایت به خرید و تهیه کالا و خدمات از سوی او منجر میشود. رسانههای اجتماعی این امکان را به شما میدهند که شناخت خوبی از موقعیت مخاطبان مانند سن، سلایق، موقعیت اجتماعی و علاقهمندیهایشان پیدا کنید. مشتریان راضی یا بازیگران با دریافت وجه، تجربه مثبت خود را از استفاده از محصولات و خدمات شرکت بیان میکنند.
پس خبری از فروش مستقیم نیست؛ یعنی تا بیلبورد را ببیند، به فروشگاهتان سر نمیزد. نسخهٔ مشابه آن در دنیای آنلاین میشود تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی پریرول (پیشنمایشی)، تبلیغات در پادکست و… که همان کار را میکنند. بهترین روش های تبلیغات فروش را برای مشتریان ساده و قابل درک نگه دارید. کانالهای تبلیغاتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با مخاطبان و اهداف شما هماهنگ هستند.
اپل برای حفظ حریم خصوصی شما، بیشتر پردازشهای سیری را مستقیماً روی دستگاه انجام میدهد؛ بدون اینکه دادهها را به سرور بفرستد. در مواردی هم که نیاز به پردازش ابری باشد، اپل بهجای استفاده از اپلآیدی، از شناسههای تصادفی استفاده میکند تا اطلاعات شخصی شما کاملا ناشناس باقی بمانند. شما میتوانید از روشهای مختلفی برای استفاده از سیری در مک استفاده کنید. یکی از روشهای رایج، استفاده از میانبر Globe + S (دکمه با نماد کرهی زمین روی کیبورد + S) است. درصورت تنظیمکردن Hey Siri، فقط کافی است این عبارت را بگویید تا سیری فعال شود.
بودجه روزانه گوگل ادز به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که با تعیین میزان هزینه روزانه، کمپینهای تبلیغاتی خود را بهینهسازی کنند و به اهداف مشخصی دست یابند. این بودجه به صورت روزانه تنظیم میشود و تبلیغکنندگان میتوانند با استفاده از ابزارهای مختلف گوگل ادز، عملکرد کمپینهای خود را مانیتور کنند. در واقع تبلیغات یکی از روشهای مهم و موثری است که میتوان از طریق آن به معرفی یک محصول یا خدمات پرداخت. تبلیغات در مارکتینگ، به شرکتها و صاحبان کسب و کار این امکان را میدهد که به خوبی ویژگیها و کاربردهای محصولاتشان را به دیگران معرفی کنند. از این طریق قادرند که مخاطبان را به خودشان جذب کنند و در نهایت محصولشان را به آنها بفروشند. بروشورها به لحاظ اندازه از مجله کوچکتر و حاوی اطلاعات محصول کسب و کار هستند.
وب سایت منبع