راه درست Unfold Phrase درباره فیلم شما

در ۳۱ می ۲۰۱۶ اعلام شد که لوکیشن اصلی فیلم بهطور قطعی در منطقه پورت هوپ استان انتاریو واقع در کانادا خواهد بود. بهطور کل در ساخت لوکیشنها کمتر از جلوههای ویژه دیجیتالی استفاده شد. تیم تولید در این شهر نیز مجبور شد برخی لوکیشنها از جمله یک خانه خرابه را بازسازی کند. نسخه بلوری نهایی و نسخه کارگردان که شامل صحنههای حذف شده فیلم است به همراه پشت صحنه و مراحل مختلف ساخت فیلم نیز در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۸ در دسترس عموم قرار گرفت. در تاریخ ۲۳ مه ۲۰۱۷ اعلام شد که بنجامین والفیش موسیقی این فیلم را خواهد ساخت. والفیش برای فیلم ۳۸ قطعه موسیقی ساخت که در غالب یک آلبوم در اوت ۲۰۱۷ منتشر شد. این شهر انتخاب یکی از تهیهکنندگان بهعنوان لوکیشن بود و فیلمبرداری در آن تا تاریخ ۸ اوت ادامه داشت. از دیگر نکاتی که موسکیتی به آن اشاره کرد، بحث حذف بخشی از محتوای جنسی کتاب در فیلم بود: «ما تا همینجا هم فشارهای زیادی را برای ساخت فیلمی با درجه سنی «آر» که بچهها نقش اصلی آن هستند تحمل کردیم. مهران احمدی که سابقه بازی در فیلم های مطرح کمدی ایرانی را در کارنامه دارد در نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند به سراغ ساخت یک اثر کمدی بر اساس ماجراهای اوایل انقلاب ایران در سال ۵۷ رفت و قصهای متفاوت از افرادی را تعریف کرد که به واسطه سوتفاهمهای اول انقلاب به خارج از کشور رفته و دیگر نتوانستند برگردند؛ یک فیلم کمدی متوسط ایرانی.

اختتامیه به صورت زنده و با سانسور از شبکه نمایش صدا وسیمای ایران پخش شد. لمی کوشن (کنستانتین)، در پوشش خبرنگار روزنامه فیگارو پراودا به شهر اسرارآمیز آلفاویل که پروفسوری دیوانه (ورنون) با کمک کامپیوترهایش آن را میگرداند، نفوذ میکند تا او را ربوده و بکشد. موسکیتی دربارهٔ فلسفه وجود اهریمنی همچون پنیوایز در داستان نیز گفته که او و همه کسانی که در دوران کودکی رمان آن را خواندهاند همیشه در پس ذهنشان از دلقکها میترسند: «پنیوایز واقعاً شخصیتی الهامبخش در زندگی من است و راستش هیچوقت فکر نمیکردم روزی برسد که بتوانم فیلمی با حضور این شخصیت بسازم. طراح لباس و گریم فیلم در مصاحبهای با انترتینمنت ویکلی دربارهٔ خلق شخصیت پنیوایز صحبت کرد. تا سال ۱۹۹۹، سونی پیکچرز انترتینمنت حقوق فیلم این شخصیت را به دست آورد و تا سال ۲۰۱۴ دو مجموعه فیلم ساخت که عبارت اند از: سهگانه فیلمهای مرد عنکبوتی سم ریمی (۲۰۰۲-۲۰۰۷) با بازی توبی مگوایر و فیلمهای مرد عنکبوتی شگفتانگیز مارک وب (۲۰۱۲-۲۰۱۴) با بازی اندرو گارفیلد. همچنین برای بخشی از گریم شخصیت «آن» نیز از جلوههای ویژه کامپیوتری استفاده شد. او معتقد بود که ظاهر این شخصیت باید به خوبی نشانگر شخصیت او باشد.

هدف: انتقال کلی داستان، شخصیتها، مکانها و رویدادها به عوامل تولید فیلم. بعد از آنکه با نظر موسکیتی بعضی از صحنهها دوباره گرفته شدند، فیلمبرداری به پایان رسید و فیلم رسماً وارد مرحله پس از تولید شد. موسکیتی وقت زیای صرف تدوین و مراحل پس از تولید فیلم کرد. اما پس از اکرانِ عمومی و استقبالِ تماشاگران، فیلم در مطبوعات و بینِ منتقدان تبدیل به یک «کالت» شد. او دربارهٔ مایههای اجتماعی فیلم میگوید رابطه ویرو و معشوقش بَسَنتی (با بازی هما مالینی) از محیط سنتی خانواده دور میشود و در محیطی به دور از سنتهای حاکم شکوفا میشود که در حقیقت نماد یک آرمانشهر برای عشاق جوان فیلم سینمایی ناک ناک است. او در قطار با زنی به نام شیرین، ویکتوریا نرسسیان، آشنا میشود که عضو گروه قاچاقچیها است، اما مایل به همکاری با آنها نیست. موسکیتی همچنین اعلام کرد که طراحان صحنه برای خلق شهری طبیعی در دهه هشتاد در ابعاد وسیع شروع به ساخت دکور کردهاند و این تغییرات حتی شامل بعضی از ساختمانهای شهر نیز میشود. اداره کل تأمین و رسانه بینالملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به رویکرد سیاستزده و کوتهنظرانه مسئولان برگزاری بازار فیلم اروپایی برلین (EFM) که همزمان با جشنواره فیلم برلین برگزار میشود به صورت رسمی اعتراض کرد.

فیلم ملودی ساخته بهروز سبط رسول محصول ایران و تاجیکستان و همچنین فیلم دومینگو و مه ساخته( آریل اسکالانته مزا) و فیلم مجازات ساخته Matías Bize و فیلم فرحه ساخته دارین جی سلام ، چهار فیلمی بودند که به آکادمی اسکار معرفی شده و همزمان در بخش بین الملل چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شرکت داشتند.هر چهار فیلم موفق به راهیابی به جشنواره الف و معتبر جهان را قبل از این در کارنامه خود داشته اند. حکمتی برای پر کردن اوقات فراغتش تصمیم میگیرد به تنهایی تالار نمایش ویران و متروک مدرسه را مرمّت کند. همچنین برخی دیگر از جزئیات نیز که برای نزدیکتر شدن به فضای دهه هشتاد لازم بود به صورت دکور دستی ساخته شد. وی همچنین دربارهٔ پرداختن به موضوعات غمانگیزی نظیر مرگ و سرنوشت در فیلمی که بازیگران اصلیش کودک هستند نیز صحبت کرد و گفت که این موارد چیزهایی هستند که عناصر اصلی رمان کینگ را تشکیل میدهند و او نمیتوانست آنها را حذف کند: «در واقع اگر بخواهیم صادق باشیم باید گفت که واقعیت به مراتب بدتر و تلختر از چیزی است که ما در این فیلم میبینیم. او البته معتقد است فیلمش صرفاً یک فیلم روانشناسانه ترسناک نیست: «اشتباه است اگر این فیلم را فقط در ژانر ترسناک قرار دهیم.